brandhout

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Ruuben

Re: brandhout

Bericht door Ruuben »

2016-17 vind ik te krap hangt ook van je soort brandplaats af.
Laat nog maar even lekker liggen. tot de zomer lekker in de regen, daarna drogen.
holtere

Bericht door holtere »

@ Jobplas,

Dat spul is niks en stikt binnen de kortste keren van het ongedierte en al helemaal niet voor over zo'n lange tijd!
Breng het maar hierheen dan zorg ik wel voor adequate verwerking :twisted:
jobplas

Bericht door jobplas »

Ik bedoelde inderdaad winter 2017-2018, maar goed om te horen dat dit sort hout op dit forum nog wel populair is :) Dat zegt vast iets over de kwaliteit.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
Erikvr

Bericht door Erikvr »

Check even of er niet teveel knoesten in zitten, anders krijg je het van het kloven zeker warmer dan van het vuur.
groet,
Erik
jobplas

Bericht door jobplas »

Ik ben net al even begonnen met kloven, er zitten zeker veel knoesten in, dus ja het was warm, erg warm. Maar ja, ik doe verder niet aan sport, dus ik mag niet klagen :) Bovendien heb ik er geen stuiver voor gegeven, dus ga ik niet klagen over een paar knoesten.
200m2 woonboerderij, Dovre 450, LTV verwarming dmv Atmos 30kw, geen aardgas, negatieve energierekening, 5100Wp Solar Frontier, Varkentjes, kippetjes, moestuin.
Ernest Dubois

Bericht door Ernest Dubois »

In de tijd van mondiale opwarmen waarin wij nu hier ook in Nederland zitten ben ik heel blij met het verwarmen met poplier hout. Lekker dat 13 ℃ buiten in december hoor!
Werken, das leuk.
Kane

Bericht door Kane »

Ondanks meer dan 15 jr stoken, toch weer veel geleerd hier. Jammer dat ik niet zoveel ruimte/opslag heb....
Plaats reactie