moeilijke vloerverwarming
Moderator: Moderators
-
Ruuben
Re: moeilijke vloerverwarming
Logisch. Mooi voornemen.
Marktplaats staat ook vol met cv ketels. Als alles thuis werkt zoals ik wil ga ik met een marktplaats ketel, propaan ombouwsetje, en losse gastank eens kijken hoeveel gas ik uit tanks gebruik om los te gaan van het gasnet.
Marktplaats staat ook vol met cv ketels. Als alles thuis werkt zoals ik wil ga ik met een marktplaats ketel, propaan ombouwsetje, en losse gastank eens kijken hoeveel gas ik uit tanks gebruik om los te gaan van het gasnet.
-
martijn1984
martijn1984 schreef:Hierbij de foto
En is dit een zogeheten neutraal of actief systeem?
Ik ben eigenlijk nog een antwoord verschuldigd..
Tevens blijft de vraag bij mij hangen waarom mijn opvoerhoogte vd ketel, lees stand vd pomp, zo hoog moet staan om warm water in mijn verdeler te krijgen.
Ook al heb ik alle! radiatoren dicht. Ik verwarm nu alleen met de vw.
Zou het echt niet schelen als ik de stukken 15 mm vervang voor 22? Aangezien dit t enige 15 is in mijn systeem.
-
ritsaert snijder
Hoe bedoel je dit?martijn1984 schreef: Ik ben eigenlijk nog een antwoord verschuldigd..
groet!
Ritsaert
Ritsaert
-
martijn1984
Op de vraag van destijds of ik een actief systeem heb.
En op mijn vraag hierboven dan..
Het word weer kouder, we gaan weer verwarmen en we zitten weer vaker in bespaar/nadenk modus haha
Ik stoor me gewoon aan het behoorlijke leidinggeluid omdat mijn cv pomp zo hard moet draaien.
En op mijn vraag hierboven dan..
Het word weer kouder, we gaan weer verwarmen en we zitten weer vaker in bespaar/nadenk modus haha
Ik stoor me gewoon aan het behoorlijke leidinggeluid omdat mijn cv pomp zo hard moet draaien.
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Maak eerst eens wat meer foto's van de verdeler. Van rechtvoor, rechtboven en recht ernaast.
Bij de foto zoals ie er nu staat kan ik er geen zinnig woord van zeggen.
Bij de foto zoals ie er nu staat kan ik er geen zinnig woord van zeggen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
martijn1984
Volgens mij is hier alles op te zien.
Anders hoor ik het graag
Wat regel ik met de imbus links bovenop de verdeler?
De doorstroming of de menging met koud water?
En wat betreft de groepen, voor is aanvoer met de witte kranen? En wat regel ik dan met de imbus achter de temperatuur meters op de retour slangen?
Anders hoor ik het graag
Wat regel ik met de imbus links bovenop de verdeler?
De doorstroming of de menging met koud water?
En wat betreft de groepen, voor is aanvoer met de witte kranen? En wat regel ik dan met de imbus achter de temperatuur meters op de retour slangen?
-
martijn1984
Graag zou ik ook een verzoek willen doen.
Ik wil graag bij iemand kijken die een hout cv kachel heeft met buffer.
Eventueel met zonneboiler.
Ik wil dit hier aankomend voorjaar/zomer gaan realiseren.
Info is er genoeg van alle kanten maar ben toch een praktijk man
Ik wil graag bij iemand kijken die een hout cv kachel heeft met buffer.
Eventueel met zonneboiler.
Ik wil dit hier aankomend voorjaar/zomer gaan realiseren.
Info is er genoeg van alle kanten maar ben toch een praktijk man
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Zit normaal rechts boven de thermometer de thermostatische knop?
Volgens mij heeft de vloerverwarming een eigen stroomkring (doorstroming door de leidingen bedoel ik daarmee). Daarmee lijkt ie me hydraulisch neutraal.
Volgens mij heeft de vloerverwarming een eigen stroomkring (doorstroming door de leidingen bedoel ik daarmee). Daarmee lijkt ie me hydraulisch neutraal.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
-
JantjeV8
Wat me op de foto's opvalt:
Ik zie veel teflontape, zit er niks voor de doorlaat van een koppeling? Dat remt de doorstroom af.
Ik zie op boven de verdeler en boven de pomp, dus zowel in aan als afvoer een keerklep zitten. Is dat nodig? 2 kleppen=veel weerstand, en kloppen de stromingsrichtingen?
Zijn de automatische ontluchtertjes niet kapot?
Ik zie veel teflontape, zit er niks voor de doorlaat van een koppeling? Dat remt de doorstroom af.
Ik zie op boven de verdeler en boven de pomp, dus zowel in aan als afvoer een keerklep zitten. Is dat nodig? 2 kleppen=veel weerstand, en kloppen de stromingsrichtingen?
Zijn de automatische ontluchtertjes niet kapot?
-
martijn1984
@jantjev8
Er zit links bovenop een afsluiter (imbus) naar mijn idee geen keerklep.
Rechts boven de pomp zit normaal de thermostaatkraan, ook geen keerklep. Deze bevind zich nergens in t systeem volgens mij.
Zou dit moeten?
Ik heb vd zomer alles los gehad, leidingen doorgespoeld en weer goed ontlucht. Nergens rotzooi of tape.
Stromingsrichting? Tja... Net als t hele verhaal rond actief of neutraal, hoe zou t moeten stromen?
@kockie
Mijn ketel zit een meter of tien leiding verderop, is neutraal wel handig dan?
Als ik 1 radiator los zet ergens ben ik mijn flow al kwijt naar de verdeler. Deze zit ook aan t eind vd kring.
Mijn voorste balk is de warme, de achterste koud, naar mijn idee goed dus.
Ontluchters zijn goed, vd zomer snuiften ze goed na t spoelen en afvullen. Nu geen geluid te horen in de leidingen
Er zit links bovenop een afsluiter (imbus) naar mijn idee geen keerklep.
Rechts boven de pomp zit normaal de thermostaatkraan, ook geen keerklep. Deze bevind zich nergens in t systeem volgens mij.
Zou dit moeten?
Ik heb vd zomer alles los gehad, leidingen doorgespoeld en weer goed ontlucht. Nergens rotzooi of tape.
Stromingsrichting? Tja... Net als t hele verhaal rond actief of neutraal, hoe zou t moeten stromen?
@kockie
Mijn ketel zit een meter of tien leiding verderop, is neutraal wel handig dan?
Als ik 1 radiator los zet ergens ben ik mijn flow al kwijt naar de verdeler. Deze zit ook aan t eind vd kring.
Mijn voorste balk is de warme, de achterste koud, naar mijn idee goed dus.
Ontluchters zijn goed, vd zomer snuiften ze goed na t spoelen en afvullen. Nu geen geluid te horen in de leidingen
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Dan wordt het een keer tijd voor waterzijdig inregelen (iets wat bij de meeste installateurs niet in hun woordenboek voorkomt).martijn1984 schreef:Als ik 1 radiator los zet ergens ben ik mijn flow al kwijt naar de verdeler
-
martijn1984
Maar dit hoeft ook niet per se, heb wat radiatoren laten zitten met verbouwen na aankoop omdat ik niet wist of de vw als hoofd of bijverwarming zou zijn aangelegd.martijn1984 schreef: Inregelen kan niet want er zit niks tussen de retour leiding vanaf de radiatoren, dit kan ook niet want de radiatoren hangen ongeveer 4 a 5 cm vanaf de grond. En gaan boven in en onder dus uit.
Maar het is hoofdverwarming dus heb geen radiatoren nodig.