Paul Joosten schreef:Belangrijkste maatregelen: 24 zonnepanelen leveren meer dan ik zelf gebruik, isolatie flink verbeterd en houtstook zodat ik alleen nog gas nodig heb voor warm water.
Al eens gedacht om de gasaansluiting op te zeggen en het SWW op een andere manier te maken? Voor gas betaal je jaarlijks zo'n € 200 euro vaste kosten terwijl je met een beetje zuinig SWW-verbruik maximaal € 100 euro voor het gas zelf betaalt... Een elektrische boiler kun je ongeveer 6 maanden per jaar opwarmen met je zonnepanelen, dan houdt je in de winter nog zo'n € 100 aan netstroom voor SWW.
Ik waardeer je tip echt super, maar ik ben hier nog te weinig geweest om er achter te komen waar SWW voor staat.
Nu ben ik braaf eerst gaan Googlen. Maar ik kom niet verder dan Sociaal Werk in de Wijk en bij afbeeldingen niet verder dan een onderbroek.
Alle bespaartips zijn super, dus hou je vooral niet in
Olga schreef:Ahh zo hahah, ik vind het wel veel geld voor wafels hoor, haha
Ja verslavingen kosten geld.
Ingir bakt in de zomer gelukkig nog op zonnestroom. En met Paul gaat het al beter sinds hij regelmatig naar de WAA-bijeenkomsten gaat. (waffle addicts anonymous)
Ze bedoelen het goed hoor maar het is de (hier) gangbare afkorting voor sanitair warm water, ofwel wat je in de badkamer en keuken hebben wil.
"Try and leave this world a little better than you found it" [Baden Powell]
"Verbeter de wereld, begin bij jezelf"... [algemeen]
..."maar stop daarna niet en help ook een ander op weg!" [Paul Joosten] https://duurzamehuizenroute.nl/locatie/ ... 05-veendam
En de belangrijkste afkorting is de WAF (wife acceptance factor) en dat is dan voor Olga de MAF. Ik heb laatst een WAT (wife acceptance tour) "georganiseerd" (vrouw is tegen...verbouwingen...zucht..... vrouw meenemen naar massakachel (WAT) en na vijf minuten....stijgt de WAF naar een 9,5.