Ik ben een newbie voor wat betreft hout cv-kachel er valt nog veel te winnen/verbeteren, alleen al als het om stook techniek gaat (voor zover dat bestaat).
De hout cv-kachel is volgens dit schema in het cv systeem geplaatst.
Ik heb de volgende uitdagingen:
- De honeywell Y-VC8615AG1100 tweeweg regelaar/zoneregeling reageert op de woonkamerthermostaat, dus als er warmtevraag is. Mijn hygiene buffervat bedient rond de 70 graden een Caleffi zone driewegventiel waarna overtollige warmte afgevoerd wordt naar mijn vloerverwarming. De Honeywell zone regelaar laat zich op dit moment alleen maar bedienen door de woonkamer thermostaat. Dat betekend dat ik altijd handmatig de zoneregeling moet overrulen als de 70 graden is bereikt en dan gaat de ketel ook nog zinloos water opstoken.
* Is er een mogelijkheid om de Honeywell zoneregeling automatisch te laten schakelen zonder dat de intergas kombi ketel aanspringt en het water opwarmt. de zoneregeling heeft een andere stuurstroom dan de driewegventielen.
* Het buffervat staat beneden onder de trap en heb nog 1 leiding van zolder naar de kelder lopen. Ik zou graag ook zonnecollectoren willen plaatsen om ook zomers optimaal gebruik te maken van het buffervat (extra spiraal is aanwezig).
* zou een Arduino uitkomst bieden. Dat is helemaal nieuw voor mij maar sta wel te popelen om zoiets te proberen. Wil graag ook wel waardes loggen.
Kan zijn dat het schema niet helemaal duidelijk is of klopt dan hoor ik het graag. Ik ben benieuwd naar wat bruikbare tips. Een oplossing in eerste instantie zonder Arduino zou mijn voorkeur hebben (ik weet namelijk niet in welk avontuur ik mij stort