In ons huis (<1930) ga ik een nieuwe stookkamer aanleggen en ben op zoek hoe het beste de vloerisolatie uit te voeren.
Het is gelijkvloers.
Vloer bestaat nu uit dikke tegels op geel zand en daaronder aangestapte aarde.
Geen kelder er onder.
Oppervlakte ongeveer 3mx4m.
CV-ketel die erop komt te staan zal 300 à 500kg wegen.
Daarbij komt nog een SWW vat 300L en/of een buffer van 1000L met ingebouwd SWW.
De nieuwe vloer zal worden afgewerkt met gewone tegels.
2 van de 4 muren zijn buitenmuren en moeten ook isolatie krijgen.
Graag jullie raad hiervoor.
Isolatie vloer van nieuwe stookkamer
Moderator: Moderators
-
sfj
Isolatie vloer van nieuwe stookkamer
Laatst gewijzigd door sfj op 14 jun 2015, 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pietje
- Moderator
- Contacteer:
Re: Isolatie vloer van nieuwe stookkamer
Hoe zijn de buitenmuren uitgevoerd?
Zijn de muren gefundeerd, en zo ja hoe? De binnenmuren dragend / gefundeerd?
Zijn de muren gefundeerd, en zo ja hoe? De binnenmuren dragend / gefundeerd?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
-
sfj
Buitenmuren en 1 binnenmuur zijn volle en dragende muren van anderhalve steen. 4de muur is nog te zetten en dat wordt een snelbouwsteen of dergelijke, scheiding met wat een badkamer wordt.
Er staat een schuur naast en op basis van wat ik daar kon zien veronderstel ik dat er geen 'moderne' funderingen zijn in de zin van gewapend beton of dergelijke. Enkel baksteen dus, en hoe diep in de grond de muur begint weet ik nog niet.
Er moet dus voorzichtig uitgegraven worden. Deel per deel, en telkens zorgen voor ondersteuning anders is er risico op wegzakken/scheuren of erger.
Er staat een schuur naast en op basis van wat ik daar kon zien veronderstel ik dat er geen 'moderne' funderingen zijn in de zin van gewapend beton of dergelijke. Enkel baksteen dus, en hoe diep in de grond de muur begint weet ik nog niet.
Er moet dus voorzichtig uitgegraven worden. Deel per deel, en telkens zorgen voor ondersteuning anders is er risico op wegzakken/scheuren of erger.
-
ritsaert snijder
Tenzij je huis op een hele stevige ondergrond staat zou ik het een constructeur vragen. Ik woon op het veen en ik heb bij onze verbouwingen uitgebreid met een constructeur gekeken naar dit soort problemen. Ze bekijken het vaak toch heel anders....
groet!
Ritsaert
Ritsaert