Het lijkt me leuk een houtgasgenerator te maken om een automotor op te laten draaien die dan via een asynchroon elektra motor weer stroom op gaat wekken.
Dat idee om het te gaan doen heb ik inmiddels al een paar jaar, en ik ben regelmatig wat naar informatie aan het zoeken geweest, waarbij ik ook een aantal malen op dit forum uitgekomen ben.
Het hele technische verhaal erachter is me allemaal nog een beetje abra cadabra, ook is mijn Engels niet heel erg goed en aangezien de meeste informatie in het engels te vinden is, kom ik niet heel ver daar mee.
Misschien is het ook wel niet per sé nodig om het hele technische verhaal met berekeningen erbij te halen.
Misschien dat het er gaande weg toch stukje bij beetje in komt en dat ik dan een beetje meer ga beseffen hoe ik dingen het beste kan gaan doen.
Ik hoop dat ik hier een beetje op weg geholpen kan worden met vragen die ik zal hebben over mijn project.
Ik zal in het houtgas gedeelte een topic aan maken daar over.
Verder knutsel ik graag van alles in elkaar en gebruik het liefste daarbij afval materiaal, enerzijds om de prijs, anderzijds om dat ik er niet zo van houd om alles maar weg te gooien waar je nog wat mee kan maken.
Dat is in mijn omgeving ook duidelijk te zien, maar dat mag niet hinderen.
Ik heb geen cv en stook eigenlijk voornamelijk op pallethout, die aanvoer van het pallethout zal wel wat groter moeten worden als ik de houtgasgenerator er ook mee wil stoken, maar dat zal vast goed komen.
Tot zo ver mijn voorstellende voorstelling hier op dit forum.