Er ontbreekt nog wat belangrijke info van de TS. Aansluitingen op/tussen de buffers, gelaagdheid, etc.
Is de natuurlijk circulatie onderbroken middels een keerklepje?
Mysterieus warmteverlies Buffervaten
Moderator: Moderators
-
JantjeV8
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Mysterieus warmteverlies Buffervaten
Ik kan me van Bufferboost nog een casus herinneren dat betere isolatie van buffer en leidingen veel verbetering bracht.Gandalf schreef: De rekentool gaat uit van een theoretisch perfecte plaatsing van isolatie.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
Ruuben
@ gandalf; mooie berekening!
Ik wil toch nog terugkomen op de woonkamer 2 x1,5 kw convectors.
Hoeveel kuub inhoud is je woonkamer?
Er zijn tabellen voor convectors met afgegeven vermogen bij een bepaalde temperatuur. Als ik bij de moderne jaga tabellen kijk moet je wel een mini dingetje hebben om maar 1,5 kw te verstoken bij deze temperaturen. Dus ik neem aan dat je een oude buis-spiraal convector hebt?
Ik vind 1,5 kw voor een convector namelijk erg weinig, zeker bij jouw aangevoerde temperaturen. Weet je zeker dat dat klopt?
Verder vraag ik me af of het niet minder verliezen geeft door je aanvoertemperatuur naar 50 graden te brengen, en dus alleen wat langer -eerder- te gaan pompen. Desnoods weersafhankelijk maken.
Verder zou je de warmwater vertrekbuis uit je buffer eerst naar vloernivo kunnen brengen alvorens te stijgen naar verdere bestemming om thermosifon werking te remmen.
Verder tussen de vele draagpunten en de verbindingen van de oude stalen buizen een epdm rubber doen.
Ik wil toch nog terugkomen op de woonkamer 2 x1,5 kw convectors.
Hoeveel kuub inhoud is je woonkamer?
Er zijn tabellen voor convectors met afgegeven vermogen bij een bepaalde temperatuur. Als ik bij de moderne jaga tabellen kijk moet je wel een mini dingetje hebben om maar 1,5 kw te verstoken bij deze temperaturen. Dus ik neem aan dat je een oude buis-spiraal convector hebt?
Ik vind 1,5 kw voor een convector namelijk erg weinig, zeker bij jouw aangevoerde temperaturen. Weet je zeker dat dat klopt?
Verder vraag ik me af of het niet minder verliezen geeft door je aanvoertemperatuur naar 50 graden te brengen, en dus alleen wat langer -eerder- te gaan pompen. Desnoods weersafhankelijk maken.
Verder zou je de warmwater vertrekbuis uit je buffer eerst naar vloernivo kunnen brengen alvorens te stijgen naar verdere bestemming om thermosifon werking te remmen.
Verder tussen de vele draagpunten en de verbindingen van de oude stalen buizen een epdm rubber doen.
-
ritsaert snijder
Ruuben,
bij welke temperatuur gaat een convector werken (ontstaat een verwarmde luchtstroom)?
bij welke temperatuur gaat een convector werken (ontstaat een verwarmde luchtstroom)?
groet!
Ritsaert
Ritsaert
-
Ruuben
Ja, hogere temperaturen zijn beter inderdaad.
PATRON,
Heb je al helder hoe eea zit? Heb je nieuwe kijk op zaken nu? Heeft de imput je verder geholpen?
PATRON,
Heb je al helder hoe eea zit? Heb je nieuwe kijk op zaken nu? Heeft de imput je verder geholpen?
-
Ruuben
Zal wel weer een profi installateur (met nu ook voordelig zonnepanelen!) zijn die effe een klus moet doen en zijn truukje, maar inhoud... helaas...op naar de volgende klant