Zou ik hem op de warmwaterleiding aansluiten dan moet ook eerst le leiding naar de vaatwasser gevuld worden met warm water. De eerste keer water pakken is dus voor een gedeelte koud water. De tweede keer water pakken is de leiding al opgewarmd en inmiddels weer wat afgekoeld. Na iedere keer water pakken blijft er dus warm water in de aanvoerleiding staan dat vervolgens afkoeld zonder gebruikt te worden. Tijdens het wassen spoelt de vaatwasser iedere keer wat water door de afvoer en vult weer een klein beetje bij. Dat betekend dat de cv iedere keer aanslaat om een halve liter water water op te warmen die vervolgens in de leiding blijft zitten.
Ik denk dat het alleen nut heeft als de ketel naast de vaatwasser staat. In de meeste huishoudens hangt de ketel op zolder en staat de vaatwasser in de keuken met minimaal 6 meter leiding er tussen.
Ik denk da het om het even hangt wat er goedkoper is.
Ik ben wel benieuwd hoeveel je aan gas verbruit per vaatwas beurt TLS? Heb je dat ook gemeten?
Iedereen weet dat gas goedkoper is om te verwarmen, maar in deze situatie gaat er een hoop warmte onnodig verloren in de leidingen.
Maar meten is weten!
Ik daag je uit TLS
(bij ons kost electra overigens maar 22cent