waar te verbeteren???

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

deleted

Re: waar te verbeteren???

Bericht door deleted »

Dat vocht krijg je na het plaatsen van binnenisolatie en dankzij de injectie onderaan kan het langs daar ook al vast niet meer weg.
Vocht in een muur is namelijk 999/1000 dalend vocht, dat strookt ook beter met de wetten van de zwaartekracht.

Maar gelukkig voor de chemo-verkopers is het geloof in het stijgend vocht nog veel populairder dan de Verrezen en ten Hemel opgestegen Zoon. Misschien moesten de vochtbestrijders Rome ook eens van reclame-advies gaan voorzien ?

G
marini

Bericht door marini »

het lastige is dat het vocht niet meer weg kan door je isolatie en nieuwe ramen , oei ik val in herhaling.
ventilatie dus...
deleted

Bericht door deleted »

marini schreef:het lastige is dat het vocht niet meer weg kan door je isolatie en nieuwe ramen , oei ik val in herhaling.
ventilatie dus...
Vocht in een volle muur is alleen zo moeilijk te ventileren op die plaats ...

G
marini

Bericht door marini »

Ja maar je weet best wat ik bedoel, door isoleren langs alle kanten zonder rekening te houden met vochtige lucht daar krijg je na verloop van tijd last mee in de vorm van schimmel in de koudere stukken van het huis, maak het hier zelf mee vandaar dus de waarschuwing.
deleted

Bericht door deleted »

Ja ik weet wat je bedoeld, maar die vaak gemaakte redenering klopt niet.
Ook perfecte lucht van 20° en een RV van 50% zal condenseren op de steenkoude muur als hij achter de isolatie geraakt en daar helpt ventileren niet aan.
Ook het feit dat de achterliggende muur veel kouder wordt, regen en condensaat er vrij spel op krijgt en het feit dat hij 50% van z'n buitenoppervlak verliest voor droging helpt niet aan z'n vochtbalans uiteraard. Doe je ook niets aan met goed ventileren.

Al wil ik daarmee niet zeggen dat men zijn huis niet goed moet ventileren ! Dat moet uiteraard ook.

G
JantjeV8

Bericht door JantjeV8 »

dampscherm, alleen in een binnensituatie is het nagenoeg onmogelijk om dat als 1 ononderbroken scherm aan te brengen.
chris76

Bericht door chris76 »

ik moet dan ergens ventilatie voorzien , in de muur of in de ruimte zelf
als het in de ruimte zelf is kan ik nog via de rolluikbakken een verluchting steken

anders zal het door de muur moeten ,

glas zit al in de ramen moet ze juist nog plaatsen de ramen
zit wel een kipstand op de ramen , maar denk dat dit niet genoeg zal zijn

iemand anders een idee ???

grtz chris
chris76

Bericht door chris76 »

heb al eens gekeken voor eventueel een ventilator met sensors voor door de muur denk ik

is dit een goeie manier voor te verluchten , zodat er geen schimmels komen

ga ook verluchting in de gordijnbakken steken

grtz chris76
deleted

Bericht door deleted »

chris76 schreef:heb al eens gekeken voor eventueel een ventilator met sensors voor door de muur denk ik

is dit een goeie manier voor te verluchten , zodat er geen schimmels komen

ga ook verluchting in de gordijnbakken steken

grtz chris76

Mmm,

Verluchting gaat niet helpen voor condensatie in de muur. = interne Condensatie.
Verluchten kan wel helpen om bij piekbelastingen(koken, een douche enz) condensatie op muren en ramen te voorkomen = Oppervlakte condensatie.

Het risico op vocht door het plaatsen van binnenisolatie is de eerste vorm (Interne condensatie) en kan niet met ventilatie bestreden worden.

G
marini

Bericht door marini »

idd we hadden het beiden over iets anders, mijn toevoeging ging over die oppervlaktecondensatie, ik moet na 10jaar zonder voldoende ventilatie mijn veluxen gaan vervangen wegens wegrotten.
chris76

Bericht door chris76 »

dus is er geen oplossing voor
maarja toch wel langs buiten isoleren maar die optie heb ik niet

de muren die ik zou isoleren , zitten niet aan de regenkant ( omdat ik in een aanbouwwoning woon )
of is de condens dan groter

en een stootvoegrooster/spouwvoegventilatierooster plaatsen doorheen de volle muur tot deze langs binnen zichtbaar is
iedere meter ofzo

grtz
Pietje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Pietje »

JohnDC heeft een pelletkachel aangepast zodat hij er schavelingen in kan stoken. Misschien is dat nog een optie?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
ritsaert snijder

Bericht door ritsaert snijder »

Chris,
meedenken doen we graag, maar het zou fijn zijn als je wat meer informatie geeft; tekeningen, foto's, warmteverliesberekening enzovoorts, maar ook het gebruik van het huis enzovoorts. Die cv ketel is een flinke gebruiker en de Saey 92 is ook een goede verslinder. Het lijkt mij dat er veel verbeteringen mogelijk zijn.
groet!

Ritsaert
chris76

Bericht door chris76 »

ik heb een brikettenpers staan waar ik alle massieve schaveling en zaagsel ingooi en er briketten geperst worden

dus heb nu al meer dan 12m³ briketten staan en dat vergroot alleen maar
dus dat die seay92 een grootte verslinder is kan niet echt kwaad , want hout blijft er bijkomen

cv installatie is zo n 7 jaar oud
kan zijn dat deze kan verbeterd worden maar da zal niet de eerste jaren zijn

de grootste zorg voor de moment zijn de volle muren die ik zou moeten verluchten , omdat er geisoleerd word langs de binnenkant
buitenkant isoleren is geen optie

grtz
Plaats reactie