Heeft er iemand ervaring met verwarmen (houtkachel) met houtbriketten??
Idee van de verschillen (kwaliteit) en de prijs??
Bedankt, Jo
houtbriketten
Moderator: Moderators
-
mark
Re: houtbriketten
Die ervaring heb ik zeker Johan. Werkt in onze tigchelkachel perfect. In verschillende draadjes op dit forum is er over te lezen. Er zijn bedrijven die verwerken ook plaatmateriaal en bv mdf er door heen. De briketten zijn er stoffig en vallen gemakelijk uit elkaar.Het beste kun je bij kozijnen en trappen bouwers kopen. Die verwerken meestal er geen mdf enz. erdoor. Prijzen verschillen veel maar marktplaats en veilingkijker kun je goed bekijken. Hangt er ook vanaf hoe je briketten intypt (zaagsel briketten, houtbriketten geperste briketten enz).
Bewaren doe ik ze in kunstoffen 200 liter vaten met deksel blijven ze mooi vocht vrij. Deze breng ik naar de brikettenleverancier en vult ze en ik haal ze op. Weegt met hardhout briketten dan ongeveer 100 kilo. Had wel geluk hij vond de tonnen zo makelijk met vullen en weghalen dat ze nu voor niets mag ophalen.
Andere tip is bij bv hoveniers bedrijven resthout van hardhouten palen schuitingen ens ophalen voor niets of af en toe een doos gebak. Al dat zware hout hoeft dan niet afgevoerd te worden in de container en dat is voor hun een stuk goedkoper.
gr Mark
Bewaren doe ik ze in kunstoffen 200 liter vaten met deksel blijven ze mooi vocht vrij. Deze breng ik naar de brikettenleverancier en vult ze en ik haal ze op. Weegt met hardhout briketten dan ongeveer 100 kilo. Had wel geluk hij vond de tonnen zo makelijk met vullen en weghalen dat ze nu voor niets mag ophalen.
Andere tip is bij bv hoveniers bedrijven resthout van hardhouten palen schuitingen ens ophalen voor niets of af en toe een doos gebak. Al dat zware hout hoeft dan niet afgevoerd te worden in de container en dat is voor hun een stuk goedkoper.
gr Mark