flexibel zonneboiler
Moderator: Moderators
-
deleted
flexibel zonneboiler
Voor zonneboilerinstallaties worden er lange (tot 10-tallen meters) RVS flexibele buizen verkocht.
Bestaan geïsoleerd en ongeïsoleerd. Alle diameters. (voorbeeld van 3/4", dn20: http://www.ebay.de/itm/Wellrohr-Edelsta ... 45ffa8e82a )
Mijn vraag: Wie heeft deze al gebruikt ? En vooral hoe flexibel zijn ze ? Kan ik ze bijvoorbeeld op dagdagelijkse basis 'plooien' als ik bijvoorbeeld een verplaatsbare collector heb ? Ik dacht aan een diameter van 1". Zelfde vraag voor de koppelstukken: gaan ze voortdurend verplaatsen aankunnen ?
G
Bestaan geïsoleerd en ongeïsoleerd. Alle diameters. (voorbeeld van 3/4", dn20: http://www.ebay.de/itm/Wellrohr-Edelsta ... 45ffa8e82a )
Mijn vraag: Wie heeft deze al gebruikt ? En vooral hoe flexibel zijn ze ? Kan ik ze bijvoorbeeld op dagdagelijkse basis 'plooien' als ik bijvoorbeeld een verplaatsbare collector heb ? Ik dacht aan een diameter van 1". Zelfde vraag voor de koppelstukken: gaan ze voortdurend verplaatsen aankunnen ?
G
-
Sandman79
Re: flexibel zonneboiler
ik heb ze gebruikt.
Ik zou ze nu niet direct dagelijks gaan herplooien. Hangt natuurlijk ook weer af van de radius ... Is het enkele malen op een jaar, en een voldoende grote radius: ca va.
Ik zou ze nu niet direct dagelijks gaan herplooien. Hangt natuurlijk ook weer af van de radius ... Is het enkele malen op een jaar, en een voldoende grote radius: ca va.
-
deleted
Sandman,
Het zou meerdere keren per dag gebeuren ...
Maar de buigradius is niet heftig. Zie schema. 1m verplaatsing zijwaarts. Ongeveer 1,5 m hoogte waar de buiging kan over verdeeld worden.
Gaan ze snel inplooien wegens te dunne wand ?
G
Het zou meerdere keren per dag gebeuren ...
Maar de buigradius is niet heftig. Zie schema. 1m verplaatsing zijwaarts. Ongeveer 1,5 m hoogte waar de buiging kan over verdeeld worden.
Gaan ze snel inplooien wegens te dunne wand ?
G
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Ik heb ze, ook in mijn cv installatie (staan de expansievaten mee aangesloten). Als je ze buigt als je bij een tuinslang zou doen, met grote radius, voorzie ik geen problemen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
Ingir
Ik heb EPDM-buizen gebruikt voor mijn collector die inmiddels weer 3 jaar oud is. Systeem gevuld met water en geen leegloop in de winter. Volgende maand haal ik de druk van het systeem en dan in maart weer terug erop.
- Tim
Gandalf,
Als je enkele keren per dag wilt gaan "buigen", zou ik geen flexibele inox nemen. Wellicht zou je het laatste stuk voor een stoomslang kunnen gaan.
Tim
Als je enkele keren per dag wilt gaan "buigen", zou ik geen flexibele inox nemen. Wellicht zou je het laatste stuk voor een stoomslang kunnen gaan.
Tim
-
Sandman79
als het zo vaak is, zou ik gewoon een driewegkraantje zetten... minste geklooi.
-
deleted
@Sandman:Voor alle duidelijkheid: het is de vierkante 'doos' hierboven die vaak verplaatst moet worden, dus kranen zijn geen oplossing.
@Tim: Bedankt, die stoomslang ga ik bekijken.
Inmiddels er achter gekomen dat er ook types zijn in de RVS uitvoeringen.
Type 4000 zou geschikt zijn. (http://easy-fitt.com/library/documents/ ... 202012.pdf )
G
@Tim: Bedankt, die stoomslang ga ik bekijken.
Inmiddels er achter gekomen dat er ook types zijn in de RVS uitvoeringen.
Type 4000 zou geschikt zijn. (http://easy-fitt.com/library/documents/ ... 202012.pdf )
G