Vieze stank!
Moderator: Moderators
-
ritsaert snijder
Vieze stank!
Het is geen ecologische vraag maar ik wordt gek van een vieze stank in en rond de wc in onze tijdelijke woning en in de nieuwe woning. De geur lijkt een beetje op gas maar ik denk niet dat dat het is. Heeft iemand een tip.
Ik heb het riool al met rook gecontroleerd.
Ik heb het riool al met rook gecontroleerd.
groet!
Ritsaert
Ritsaert
-
jwardenier
Re: Vieze stank!
Beetje moeilijk te beantwoorden , loos je op put tank of riool .
Put of captie tank , bocht aan eind van de buis zetten en ruim onder water niveau lozen .
riool wordt het moeilijker ,terugslag klep, controle put . gemeentelijk riool, zou ik daar eerst eens vragen .
Het kan ook zijn dat de buis leegloopt , zou ik oplossen met bocht zwanenhals] in de buis. gr J W
Put of captie tank , bocht aan eind van de buis zetten en ruim onder water niveau lozen .
riool wordt het moeilijker ,terugslag klep, controle put . gemeentelijk riool, zou ik daar eerst eens vragen .
Het kan ook zijn dat de buis leegloopt , zou ik oplossen met bocht zwanenhals] in de buis. gr J W
- kockie
- Site Admin
Ligt er niet ergens een dood beest, op het plafond?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
ritsaert snijder
Bedankt,
Ik loos op het persriool in het veengebied, de leidingen liggen hoog. Dezelfde geur bij de beide wc's - omgeving en die liggen in aparte gebouwen met 30 meter er tussen. In een van de wc's zit een ventiel inlaat (neemt lucht in maar staat geen lucht af).
Ik heb nog gekeken maar beide stankafsluiters staan hoog genoeg.
nog geen dode beesten gevonden....want dat moeten er dan ook twee zijn...
Ik snap er niets van!
Ik loos op het persriool in het veengebied, de leidingen liggen hoog. Dezelfde geur bij de beide wc's - omgeving en die liggen in aparte gebouwen met 30 meter er tussen. In een van de wc's zit een ventiel inlaat (neemt lucht in maar staat geen lucht af).
Ik heb nog gekeken maar beide stankafsluiters staan hoog genoeg.
nog geen dode beesten gevonden....want dat moeten er dan ook twee zijn...
Ik snap er niets van!
groet!
Ritsaert
Ritsaert
- Tim
Rits,
Wat zit er in de spoelbak?
Schep soda in de pot en half uur later nog eens ruiken?
Tim
Wat zit er in de spoelbak?
Schep soda in de pot en half uur later nog eens ruiken?
Tim
-
PaulBE
Ik zou eens kijken wat er gebeurt in die wc als je doorspoelt in elke andere wc. Als die extra luchtinlaat niet goed werkt kan het zijn dat het water in die wc's even opgezogen wordt waardoor er tijdelijk (stinkende) lucht door kan. Met wc's boven elkaar heb je dit vaak.
Anders kan je eens een wc-pot luchtdicht dichtplakken met plastiek/tape. Als het dan nog stinkt na 24u moet je daar dan alvast niet meer zoeken.
Anders kan je eens een wc-pot luchtdicht dichtplakken met plastiek/tape. Als het dan nog stinkt na 24u moet je daar dan alvast niet meer zoeken.
-
ritsaert snijder
Bedankt weer, de stank is weer verdwenen en komt dan vaak weer terug. Ik reken mezelf pas rijk als het een jaar is weg gebleven.
groet!
Ritsaert
Ritsaert
-
jwardenier
Het zou mooi zijn dat het weg bleef , ik ben ook met riolering bezig , de vorige eigenaar heeft er een potje van gemaakt .
Maar jou stank verhaal heeft me wel doen nadenken , om vacuüm in de buis te voorkomen zet ik een belucht er op het eind van de buis.
Maar eerst alle regenwater afvoeren afkoppelen en die naar de sloot lijden , het zwarte water naar c tank, grijs w naar vet vang en dan via pomp put naar filter. We zitten nu op pers riool .Dit ga ik af koppelen en dan het w hergebruiken .
Lijkt misschien niet slim , maar door besparing denk ik het in een jaar of 3 terug verdient te hebben , riool belasting ,zuivering lasten w kosten . Het is wel meer werk dan verwacht maar als het klaar is hebben we een vijver en een goot in de straat en een pol riet naast huis , de rest zit onder de grond .Jammer dat het bier nog niet klaar is met dit weer heb ik dorst .
Maar jou stank verhaal heeft me wel doen nadenken , om vacuüm in de buis te voorkomen zet ik een belucht er op het eind van de buis.
Maar eerst alle regenwater afvoeren afkoppelen en die naar de sloot lijden , het zwarte water naar c tank, grijs w naar vet vang en dan via pomp put naar filter. We zitten nu op pers riool .Dit ga ik af koppelen en dan het w hergebruiken .
Lijkt misschien niet slim , maar door besparing denk ik het in een jaar of 3 terug verdient te hebben , riool belasting ,zuivering lasten w kosten . Het is wel meer werk dan verwacht maar als het klaar is hebben we een vijver en een goot in de straat en een pol riet naast huis , de rest zit onder de grond .Jammer dat het bier nog niet klaar is met dit weer heb ik dorst .
-
Blijfhopen
@jwardenier
Voor je je rijk rekent even goed nagaan of de rioolbelasting niet betaald hoeft te worden als je afkoppelt.
Ik meen dat het verplicht is aan te sluiten als er riolering ligt, en dan betaal je dus.
Loskoppelen mag wellicht, maar of er dan niet meer betaald hoeft te worden ........
Gerard de Jonge
Voor je je rijk rekent even goed nagaan of de rioolbelasting niet betaald hoeft te worden als je afkoppelt.
Ik meen dat het verplicht is aan te sluiten als er riolering ligt, en dan betaal je dus.
Loskoppelen mag wellicht, maar of er dan niet meer betaald hoeft te worden ........
Gerard de Jonge
GdeJ denkt met u mee.
- Tim
John,
Sluit de beluchter aan op een hoog uitkomende buis, bv een regenwater afvoer.
Dat voorkomt dat het onder de vloer blank staat bij een flinke bui.
Tim
Sluit de beluchter aan op een hoog uitkomende buis, bv een regenwater afvoer.
Dat voorkomt dat het onder de vloer blank staat bij een flinke bui.
Tim
-
jwardenier
Gerard , in de wet oppervlakte water staat een artikel waarin omschreven staat dat als een bedrijf goedkoper zijn eigen water kan zuiveren met hergebruik dat het dan toegestaan is ,[Even in mijn woord gebruik] . volgens de wetgever hebben we een bedrijf met alle daarbij horende regeltjes en vergunningen . Op onze vorige stee hadden we ook een zuivering ,het heeft heel veel strijd gekost maar uiteindelijk kregen we gelijk, ook nu zal de ambtenaar tegen sputteren .
Tim, ik zal het doen zo je omschreef, bedankt voor je advies . Gr John
Tim, ik zal het doen zo je omschreef, bedankt voor je advies . Gr John
-
ritsaert snijder
Helaas is de stank er weer, lijkt op gas met een zwavelig tintje. Iemand nog een idee? Ik ben ook heel blij met een tip voor iemand die het kan oplossen.
groet!
Ritsaert
Ritsaert
-
jwardenier
Je schrijft dat je aan het pers riool zit , nu zit daar een pom put op ,het kan zijn dat de pomp een zo grote capaciteit heeft dat wanneer hij het water wegpompt een vacuüm opbouwt in jou stelsel waardoor je buizen tijdelijk leeg staan , je zou dit kunnen controleren door je inspectie put tijdelijk op een randje los te laten staan , is dan na verloop van tijd de stank weg , hier een beluchting op zetten.
gr John
gr John
-
ritsaert snijder
@John,
Op de plekken waar de stankafsluiters zitten is het peil hoog genoeg om goed af te sluiten.
Op de plekken waar de stankafsluiters zitten is het peil hoog genoeg om goed af te sluiten.
groet!
Ritsaert
Ritsaert