Kamervloer

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

deleted

Re: Kamervloer

Bericht door deleted »

OK.Een restprodukt van wateronthardingsbedrijven. Werkt identiek als schelpen zeggen ze.
Weing info overigens op hun site.
Wat interessant is om te weten is wat de lambdawaarde is en wat de draagkracht is. Ik vrees voor de draagkracht, net als bij schelpen. Maar je zou het kunnen opvragen bij die firma.

Valt me overigens op dat schelpen en kalkkorrels vaak in holle ruimtes (kruipkelders) worden gespoten zonder geheel tot tegen de bovenvloer af te vullen. Misschien klinkt het ook wel wat in als ze dat wel zouden doen. Maar die ongevulde (lucht)laag zorgt er wel voor dat de (theoretische) isolerende werking (in de praktijk) onderuit gehaald wordt.

G
Joannes

Re: Kamervloer

Bericht door Joannes »

Gandalf schreef:OK.Een restprodukt van wateronthardingsbedrijven. Werkt identiek als schelpen zeggen ze.
Weing info overigens op hun site.
Wat interessant is om te weten is wat de lambdawaarde is en wat de draagkracht is. Ik vrees voor de draagkracht, net als bij schelpen. Maar je zou het kunnen opvragen bij die firma.

Valt me overigens op dat schelpen en kalkkorrels vaak in holle ruimtes (kruipkelders) worden gespoten zonder geheel tot tegen de bovenvloer af te vullen. Misschien klinkt het ook wel wat in als ze dat wel zouden doen. Maar die ongevulde (lucht)laag zorgt er wel voor dat de (theoretische) isolerende werking (in de praktijk) onderuit gehaald wordt.

G
Ik kom voor zowel schelpen als kalkkorrels ook nergens tegen dat ze tot tegen de onderkant van de vloer uitgespreid worden. Is me te zee risicovol. Ga ik niet doen. Toch maar voor de relatief dure kleikorrels gaan.

Bedankt voor je antwoorden Gandalf. Hier kan ik iets mee.
Plaats reactie