In tegenstelling tot hoe het in Nederland zit (of zat?) is dit duurder dan gewone stroom. Tot enige tijd geleden had ik hier niet zoveel problemen mee (al groeit het geld oons niet op de rug), maar sinds de laatste brief over tariefwijzigingen, zit het me niet meer lekker.
In de brief staat namelijk dat de prijzen van olie en gas flink zijn gestegen en dat dit uiteraard invloed heeft op de produktiekosten van mijn electriciteit en dus op de tarieven.
Omdat ik het helemaal niet vanzelfsprekend vind dat de olieprijs directe invloed heeft op de produktiekosten van groene stroom, ben ik verontwaardigd gaan bellen en nu blijkt dat groene stroom ALTIJD duurder zal blijven dan gewone stroom, omdat Nuon België nu eenmaal van gewone stroom uitgaat en daar simpelweg een percentage bovenop zet voor Nuon Nature klanten.
Dit voelt voor mij heel erg verkeerd. Daarom wilde ik overstappen naar gewone stroom en van het geld dat ik daarmee bespaar (ooit) zelf een PV-systeem gaan aanschaffen. Maar tijdens mijn zoektocht naar energielevenranciers, viel mijn oog op Ecopower. Het is volgens http://www.vreg.be/nl/04_prive/02_kieze ... gelijk.asp de goedkoopste energieleverancier en ook nog eens 100% hernieuwbare energie.....
ideaal!
Toch?
Heeft iemand hier ervaring mee of kennis over? Het klinkt te mooi om waar te zijn, namelijk
Groeten, Susanne