Ook over 2013 weer negatieve energierekening

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Zwerius Kriegsman

Ook over 2013 weer negatieve energierekening

Bericht door Zwerius Kriegsman »

Ook over 2013 hadden we weer negatieve energie-rekening.
Vanaf maart dit jaar zal dat voorlopig even niet meer lukken, door de aanschaf van een elektrische auto.
Maar door verdergaande besparende maatregelen denk ik ook in de toekomst weer op 0 uit te kunnen komen.
Voor details zie: http://geen-energierekening-meer.weebly ... -2013.html
m.vr.gr.,
Zwerius Kriegsman
Ootmarsum
http://geen-energierekening-meer.weebly.com/index.html
Dutch John

Re: Ook over 2013 weer negatieve energierekening

Bericht door Dutch John »

Hier idem, al zijn de getallen wat lager. 3.600 kWh geleverd, 2.800 verbruikt. Die 800 verschil dekt de benzine voor de kettingzaag en het beetje LPG voor de auto.
Overigens ben ik trotser op onze nog steeds dalende verbruikscijfers, dan op de productiecijfers. Het streven naar minder kwetsbaarheid en meer zelfredzaamheid begint toch bij het onafhankelijker worden van consumptie.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Pieke

Bericht door Pieke »

Hier 125 Euro in de min :D
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Tim

Bericht door Tim »

Hihi,

Volgens de callcenter mevrouw is het niet verstandig het maandbedrag verder omlaag te brengen.....Ze schatten voor 2014 zelf nul netto verbruik in.

We kunnen nu zo 1700kWh tot 1900kWh zelf opwekken.

Tim
Hihi.jpg
Dutch John schreef:Die 800 verschil dekt de benzine voor de kettingzaag en het beetje LPG voor de auto.

Edit: John, ben je aan het greenwashen? Het is maar 1 tankje met je truck.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sandman79

Bericht door Sandman79 »

in 2013 draaide ik kiet, ondermeer door een zware verbruiker (electrische boiler) te kunnen vervangen door een zonneboiler. Ik heb nog af en toe een electrisch vuurtje in gebruik (koudere kamer met 6 weken oude baby) . Volgend jaar is dat ook verholpen door dat ik daar met hout warmte kan krijgen.

Verder zijn er een paar bomen gesneuveld (door rot/ziekte/burenhinder) deze worden wel vervangen, maar dan door exemplaren die ik een meter of 15 lager houd....)

Komend jaar zal ik wellicht op een 3000 kwh verbruik uitkomen, en wek ik een 4000-4200 op.
Wel opletten, wij koken electrisch :).
Verder is er nog wat winst te halen door een kapotte ijskast te vervangen, maar staat momenteel wat lager op de prioriteitenlijst. En kan ik hier en daar nog wat winst halen door wat sluipverbruik te elimineren en op termijn wat andere apparaten energiezuiniger aan te schaffen (bvb pc en tv scherm)
Broekhoest

Bericht door Broekhoest »

Durf mijn meterstanden hier bijna niet te noemen. Zal wel als "negatief" worden ervaren...
Gasverbruik 2011: 4500 m3. 2012: 3500 m3 en 2013:3100 m3. Verkregen door lagere temp in huis, gebruik inbouwcassette en deurborstels/tochtstrips etc.
Waarschijnlijk dit jaar een nieuwe houtkachel en hoop dan rond de 2500 m3 uit te komen.
Verbruik electriciteit daalt ook gestaag vanaf 2011. Van 4500 kWh toen tot 3000 kWh nu.

Dit alles voor een groot, vrijstaand huis met rieten dak uit 1970.

gr Harold.
Zwerius Kriegsman

Bericht door Zwerius Kriegsman »

Nog een kleine aanvulling:

We gebruiken natuurlijk ook geen gas, olie, kolen, hout, stro, etc.
m.vr.gr.,
Zwerius Kriegsman
Ootmarsum
http://geen-energierekening-meer.weebly.com/index.html
Plaats reactie