Rocket 177 massakachel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

MatthiasD

Re: Rocket 177 massakachel

Bericht door MatthiasD »

Ik zal bij gelegenheid eens kijken of ik ipv de maten er iets van abc ofzo bij kan zetten, dan is de tekening voor elke variant te gebruiken.
Misschien ook een idee om de maximum massa/oppervlakte van de kachel op te nemen in de spreadsheet? In theorie zou die ook gewoon percentage van t origineel zijn. :idea:

Ik was gisteren bezig om een massakachel met Rocket 123 te simuleren in SolidWorks FlowSimulation en toen crashte de pc...kun je weer overnieuw beginnen :evil: Misschien vanavond een nieuwe poging wagen :(
ritsaert snijder

Bericht door ritsaert snijder »

Matthias,
In het topic over de maten zit ook een foto van een rocket in vuurbeton. Het enige echte 0-model gemaakt door Peter voor de forumdag. Daar staan de nummers in die verwijzen naar het excel bestand.
Maar een tekening er bij lijkt me een heel goed idee. De een kan meer met een foto, de ander meer met een tekening.
groet!

Ritsaert
krekel

Bericht door krekel »

MatthiasD schreef:P-channel was ik vergeten in te tekenen. :oops: De brievenbus moest volgens het Excel bestand 40mm diep zijn.
Wat betreft die schuine kant: ik heb er geen specifieke reden voor, anders dan het feit dat ik m ook in andere ontwerpen tegengekomen ben. :fff

Ik zie net dat ik de riser ook veel te hoog gemaakt heb. Moest vanaf de bodem gemeten zijn, niet vanaf bovenkant vuurkamer... :roll:

De diepte van de poort moet 3.35 zijn.
Riser is niet te hoog, bij mij is ie zelf meer. Hoogte riser moet je rekenen vanaf onderkant vuurkamer.
De dimensies van de channel moet je toch nog eens herzien.

Groeten,
Plaats reactie