k!ungel schreef:@Bonkelaar: dat lijkt me ideaal, spul "aan elkaar knopen", stekker erin en klaar. (Is voor deze klungel al uitdaging genoeg). Heeft jouw Agpo een rvs vat of een anode om in de gaten te houden? Enige besparing merkbaar?
@Pieke: dank voor het aanbod. Ben zoals gezegd toch meer op zoek naar een plug&play systeem.
Collector komt op een platdak. Waar vind ik info over de hoeveelheid ballast om 'm op z'n plek te houden?
Hallo,
Het vat in mijn Agpo zal koper or r.v.s. zijn. in de gebruiksaanwijzing staat niets over een anode.
Ik merk niet veel van besparing. Warmwater is sowiso al niet de grootste kostenpost in huis en het warmwater dat in voorjaar tot vroege herfst met de zonnenboiler wordt gemaakt draagt bij ons niet merkbaar bij maar je weet dat het er is en helpt.
We zijn een gezin met twee volwassenen en twee nagenoeg volwassen dochters. Er wordt best veel warmwater verbruikt.
De vaatwasser heb ik hotfill gemaakt, krijgt ook water uit de zonneboiler of houtstookboiler.
Het maakt ook uit hoe je nu je warmwater maakt, elektrisch of met gas. Bij elektrisch is een grotere besparing mogelijk.
Al het verwarmde water laat ik ter controle nog door de HR ketel lopen om evt. na te verwarmen tegen legionella.
Er staat actueel een Remeha boiler te koop op MP.
Groet Jos.