houtkachel op CV (niet te duur)

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
kachel2014

houtkachel op CV (niet te duur)

Bericht door kachel2014 »

Hallo mensen,

Ik heb een vraag; we hebben een groot huis/bedrijfspand, met circa 8 ruimtes varierend van klein tot groot , we hebben een grote centrale nefit excellent econline HR 60 CV ketel.
We hebben ongeveer 25 radiatoren + vloerverwarming + nefit boiler van 40 kw. Wij willen graag met 2 extra houtkachels (welke we op het verschillende plekken in het pand zetten) de CV en de boiler voorzien van warm water zodat we minder gas hoeven te verstoken en het wel overal warm is.
Onze vraag: welke kachels worden hiervoor aanbevolen? En wat heb je nodig om dit tussen het bestaande CV net te zetten aan pompen e.d en wat kost het ongeveer?
Wij zijn op dit gebied volledige leken.

Mvg,
kockie
Site Admin
Contacteer:

Re: houtkachel op CV (niet te duur)

Bericht door kockie »

Hallo Kachel2014,
kachel2014 schreef:Wij zijn op dit gebied volledige leken.

Probeer daar eerst iets aan te veranderen door hier een aantal topics met titels die van toepassing zijn te lezen. Er is genoeg te vinden om een paar uur aan het lezen te zijn en kennis op te doen.

Probeer dan zelf eens een schema te maken, dan zullen wij commentaar leveren!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
ritsaert snijder

Re: houtkachel op CV (niet te duur)

Bericht door ritsaert snijder »

Kachel,
Ik wou dat mijn werkgever dit soort dingen overwoog! Wat zijn jullie drijfveren?

Ik ben heel nieuwsgierig naar het soort bedrijf omdat het bedrijfsmatig stoken van hout nog duur kan uitpakken! Heb je alle mogelijkheden om te isoleren al overwogen?
Mijn tweede vraag is naar de keuze voor twee kachels? Duurder in aanschaf, bouw en inrichting. Ook duurder in de dagelijkse praktijk.
groet!

Ritsaert
Plaats reactie