Een paar jaar geleden heb ik de eerdere berichtjes geschreven. Helaas moest eerst de keuken afgerond worden, wat uiteraard weer uitliep
Maar, die is klaar. Dus komt de houtkachel weer in beeld. Het is de bedoeling dat deze een vlakke wand aankomt, en zo min mogelijk de kamer insteekt. Bij de standaard R177 is alleen de vuurkamer al zo'n 60cm(?) diep. Het liefst wil ik met de hele kachel hier binnen blijven.
Vandaar dat ik denk aan een gedraaide vuurkamer.
Sketchup bestand
Ik probeer dit te zien als twee R177s met de poort achteraan de zijkant, met de kopse kanten tegen elkaar aan
De p-chanel heb ik nog niet ingetekend. Deze zou bovenlangs, of verzonken in de bodem (recht naar voren) kunnen komen. Daarnaast wil ik de nodige hoeken, in de riser en vuurkamer, met schuine stukjes afwerken.
Als ik het goed begrijp heeft een deurstel normaal gesproken 1) onderaan een luchttoevoer, 2) bovenaan een opening voor de p-chanel, en 3) bovenaan een smalle stook open voor window wash?
Ik overweeg om de hoofdluchttoevoer (dus nr 1 in de regel hierboven), niet midden onderaan in de deur op te nemen, maar deze lucht aan weerszijden van de vuurkamer aan de zijkant toe te voegen.
Tot zover mijn gedachten. Ik weet dat het uiteindelijk een kwestie van bouwen en proberen is, maar kunnen jullie hier eens op schieten?
Alvast bedankt, David