Mechanische brikettenpers

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
sanderhesp

Mechanische brikettenpers

Bericht door sanderhesp »

Ik ben al een tijdje opzoek naar een kleine brikettenpers voor in mijn werkplaats.
Ik heb geïnformeerd in China naar een pers maar is toch al snel 1,8x0,8x1,2 m, nu kwam ik op YouTube een filmpje tegen van een kleine pers .

Ik ben verder aan het zoeken gegaan en heb via ebay tekeningen en foto's gekocht van een mechanische pers. Maar ben zelf meubelmaker en heb niet echt veel verstand van staal en machines maken.
image.jpg

Heeft iemand/of weet iemand die, interesse heeft om met mij aan de slag te gaan om een pers te gaan maken?

Groet Sander
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door kockie op 29 dec 2013, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: youtube link aangepast
Johndc

Re: Mechanische brikettenpers

Bericht door Johndc »

Waarom al die kosten doen als je op een vrij makkelijke manier en automatisch je zaagsel en schavelingen kan branden?
Zo goed als geen omkijken naar het vullen van je kachel en steeds dezelfde temperatuur in je werkplaats.
Er een CV brander van maken om je woning met dit afval te verwarmen is ook een optie (als je echt geen blijf weet met dat afval)
sanderhesp

Bericht door sanderhesp »

dat is vrij simpel.
Ik heb net vorig jaar geinvesteerd in een Stratford kachel met cv aansluiting. Toen kon ik bij een kennis de briketten laten maken.
Maar die heeft afgelopen jaar zijn pers verkocht en zit ik met 25 zakken zaagsel in mijn maag. Waarvan ik het zonde vind om die zomaar weg te doen.
Vind het zonde om mijn hele opstelling weer te demonteren en iets nieuws aan te schaffen.
pelletpower

Bericht door pelletpower »

Deze pers is ook zonde, maar dan van je tijd. Dit werkt volgens een volcontinu principe. Tegen de tijd dat je 25 zakken op zijn is de pers opgewarmd en kun je hem weer uitzetten.

Als we dan toch aan het zeuren zijn: de schroef verslijt waar je bij staat. Ik heb in Bosnie wel eens bij een dergelijke installatie gestaan (maar dan groter). Deze fabriek had 2 persen en continu 4 schroeven in onderhoud.

Voor een hydraulische pers (wat jij dus nodig hebt, deze kan een halfuurtje werken en dan een aantal dagen niets doen), ben je nieuw tussen de 7500 en 10.000 ex btw kwijt. Met een gebruikte moet je geluk hebben. En vooral heel lief tegen zijn, anders ben je drukker met je pers dan met je houtbewerking.
Plaats reactie