We hebben misschien de kans om een groot pand te kopen
Verwarming/koeling moet er.bijna nieuw in
Isolatie als eerste aanpakken natuurlijk maar dan?
Houtstoken is leuk en verslavend maar voor een groot pand te arbeidsintensief (1000m3 +)
Heb nu een houtvergasser werkt wel goed
Zijn er cijfers bekend van de verschillende kosten per energie bron?
(Er vanuit gaande dat ltv mogelijk is)
Ik denk zelf dat een grote pelletkachel het meest efficient is?
Worden pellets duurder of goedkoper?
Iemand bekend met (aard) warmte pompen?
Grt Peter
Gas vs pellets vs hout vs warmtepomp
Moderator: Moderators
-
Andreas_SE
Re: Gas vs pellets vs hout vs warmtepomp
Mijn mening/visie over de onderwerpen die ik uitgezocht heb:
Olie duurst, daarna stroom of gas, daarna pellets en als goedkoopste hout, Zon weggelaten.
Qua autmatisch functioneren zijn stroom, olie en pellets de enige opties waardoor pellets overblijven en omdat pellets het goedkoopst zijn qua totaal kosten gaan berekenen hoeveel kW je nodig hebt. Hoe ik het bereken is aantal m3 maal 75.
Dan zoek je bij het aantal benodigde kW's een pelletketel (of meerdere) samen met buffers en bereken je wat je pellet voorraad moet zijn.
Olie duurst, daarna stroom of gas, daarna pellets en als goedkoopste hout, Zon weggelaten.
Qua autmatisch functioneren zijn stroom, olie en pellets de enige opties waardoor pellets overblijven en omdat pellets het goedkoopst zijn qua totaal kosten gaan berekenen hoeveel kW je nodig hebt. Hoe ik het bereken is aantal m3 maal 75.
Dan zoek je bij het aantal benodigde kW's een pelletketel (of meerdere) samen met buffers en bereken je wat je pellet voorraad moet zijn.
Laatst gewijzigd door kockie op 29 dec 2013, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd
Reden: quote verwijderd