Hout/cv kachel van Nordic Fire

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PeterM

Hout/cv kachel van Nordic Fire

Bericht door PeterM »

Hallo,
ik ben voor ons huis in Duitsland aan het kijken of ik de verwarming kan verbeteren. Er staat nu een
Vermont Vigilant 16 kw aan de ene kant en een Helix 14. kw aan de andere kant. Toch is het in de hal en in de rest van het huis niet warmer dan 12 gr. Het huis is groot ongeveer 600 m3.
Ik heb het plan opgevat om de oliegestookte cv in de kelder (die nog niet werkt) aan te sluiten en de Vermont te vervangen door een Nordic Fire Sagrada.
Heeft iemand ervaring met deze kachel?
benthuis
Moderator

Re: Hout/cv kachel van Nordic Fire

Bericht door benthuis »

Geen ervaring, spul van Nordic Fire lijkt op het forum redelijk ontvangen te worden...(zoekfunctie)
Drukloos installeren wordt hier aanbevolen. (vooral in het buitengebied wil nog wel eens massaal de stroom uitvallen
(eigen ervaring in Vreden - geen stroom, geen waterdruk, 8 uur lang)
Daar ben ik dan liever niet op aangewezen als mn backup veiligheid...

Een vergasser voor het complete systeem met de olie als backup?

Je kunt een oliebrander ombouwen naar pellets... (ben je wel afhankelijk van de inkoop van pellets)

Mn zus zit in de zelfde situatie, groot huis, dure oliebrander. Heb voor haar uitgerekend dat ze een vergasser met een paar jaar terug heeft verdiend tov olie. (gerekend met een redelijke houtprijs)

Maar ook hier geld. Dat haar huis een isolatie technische ramp is!
Dus of je dit moet willen verwarmen. Ik niet iig. Zou nog liever een aantal comfort vertrekken maken en de rest bvb tempurieren...

Succes!
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Plaats reactie