electrabel smart thermostaat

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
misirlou

electrabel smart thermostaat

Bericht door misirlou »

Iemand ervaring met de smart thermostaat van electrabel die momenteel in aanbieding staat?
Werkt dit zoals aangeprezen met handige app?
https://www.electrabel.be/nl/particulie ... thermostat

Ik zit sedert kort bij electrabel via een groepsaankoop, dit wil dus zeggen dat ik wel eens verander van energieleverancier.
Kan ik dan nog de app en thermostaat gebruiken als ik niet meer klant ben bij electrabel?
benthuis
Moderator

Re: electrabel smart thermostaat

Bericht door benthuis »

Ik neem aan dat hij zoals andere slimme thermostaten zn gegevens naar een database van de provider stuurt. Hiermee is het dus einde oefening zodra je geen klant meer bent. (wild guess) Op de website lees ik zo 123 geen info hier over... Ik denk dat dit een mooie vorm van klanten binding is...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
sathopper
Contacteer:

Bericht door sathopper »

Ik blijf zolang mogelijk uit de buurt van dit soort apparatuur.

volgende quote van http://www.wijvertrouwenslimmemetersniet.nl zal mogelijk ook gelden voor slimme thermostaten:
Profijt voor criminelen of totalitaire regiems

Het gebruik van ‘slimme’energiemeters, waarbij criminelen op afstand gegevens in handen kunnen krijgen van het gedrag van personen, is een goudmijn voor de mogelijkheden voor afpersing of identiteitsdiefstal. Wie een ‘slimme’ meter in huis accepteert en apparatuur in huis neemt die gedragsgegevens via het internet verzendt, loopt daarmee het risico dat deze gegevens in handen komen van onbevoegde derden. Dat hieraan reële risico’s verbonden blijkt uit het feit dat identiteitsdiefstal een van de snels groeiende criminaliteitsvormen betreft.
En in dit kader dient ter volledigheid dan tevens de mogelijkheid genoemd te worden dat de ontwikkeling van de huidige privacyaantastende smart meter systemen zicht geven op het ultieme horror scenario waarbij in een totalitaire staat de overheid het gedrag van alle burgers thuis eenvoudig via de energieleverantie kan volgen en manipuleren.
--- 100L Solesta zonneboiler en 120L boiler verwarmt door Hout CV ---
--- Arduino controlled PER EKO Hout CV + 1000L buffer ---
--- Evergreen Solar Zonnepanelen (10x215Wp) AEG Protect PV2000 inverter ---
--- Een niet ecologisch maar wel leuk project ---
Tim

Bericht door Tim »

Idd,

En ze kosten jou ten alle tijden meer tijd en geld. Voor het stukje techniek (niets is gratis), voor de batterijen en wifi gebruik. Plus dat je de kachel vaker aandoen voordat je thuis bent.

Ook geef je wederom wat tijd weg om op dat kleine a-sociale schermpje te kijken.

Tim
misirlou

Bericht door misirlou »

Bestaat er iets gelijkaardig waarbij je niet aan een provider of abonnementskosten vast hangt?
Tim

Bericht door Tim »

Eeeeh,

Een gewone klok thermostaat?

Tim
misirlou

Bericht door misirlou »

Tim schreef:Eeeeh,

Tim
... Die je via smartphone kan bedienen.
dabla

Bericht door dabla »

misirlou schreef:
Tim schreef:Eeeeh,

Tim
... Die je via smartphone kan bedienen.
Voor condenserende gasketels die gebruik maken van opentherm (modulerende thermostaten) protocol bestaat er een gateway die je kan plaatsen tussen jouw modulerende thermostaat en gasketel. Deze gateway kan je dan via PC uitlezen of ook te combineren met domotica systeem zodat je deze ook via bv een smartphone kan regelen.

http://otgw.tclcode.com/

Vraag mij enkel af met welke ketels en thermostaten deze compatible is en goed werkt? Op volgende url kan je voor geassembleerde gateways bestellen.

http://www.opentherm-gateway.com/
Dutch John

Bericht door Dutch John »

....opentherm protocol......gateway.......domotica.......smartphone.........compatible.........modulerende thermostaat....
Schat? Doe je nog een houtje op het vuur?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
deleted

Bericht door deleted »

Dutch John schreef: Schat? Doe je nog een houtje op het vuur?
Wow, Is Schat 2.0 al verkrijgbaar dan ?

G
Tim

Bericht door Tim »

G,

Mag ik jou kabel lenen? Ik hoop toch echt dat ik volgend jaar zover kom dat ze nieuwe firmware nodig heeft. Misschien is er dan al 2.1 Beta.

Kun je het er ook in slaan?

T
deleted

Bericht door deleted »

Tim,

Helaas zal je bij DJ moeten zijn.
Ik zit nog met de oude versie 1.0. Dus geen spraakherkenning voor de kachel en geen upgrade-mogelijkheden.

G
Plaats reactie