De fabrikant raadt af langer dan 2 meter buiten met een HR rookgas afvoer te gaan, en levert er niets voor.
Ik moet 5 meter onder een enorm balkon door.
Intergas raadde af dit te niet doen zonder de leiding te isoleren. Iets van een koof eromheen met glaswol was het advies.
Ik opperde nog Alutherm schoorsteenpijp, maar dit schijnt ongeschikt te zijn voor de agressieve HR rookgassen....
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik ben bepaald geen timmerman, en de fantasie voor een koof heb ik ook niet.
Hoe moet zoiets geconstrueerd worden? Kant en klaar iedeeën iemand?
5 meter horizontale HR rookgaskanaal buiten...hoe moet dat??
Moderator: Moderators
-
Ruuben
-
pelletpower
Re: 5 meter horizontale HR rookgaskanaal buiten...hoe moet d
De enige rede die ik kan verzinnen is condens in je schoorsteen waardoor een waterslot kan ontstaan. Hierdoor kunnen de rookgassen je woning in geblazen worden ipv naar buiten. Het gevolg is dus koolmonoxide binnen. Zelf heb ik in mijn beginjaren voor iemand dergelijke problemen ook opgelost. Horizontale rookgasleiding boven een verlaagd plafond geeft een enorme bende.
In Gilze zijn er door een te lange/niet op afschot liggend kanaal een of meerdere doden gevallen (niet mijn werk voor alle duidelijkheid). Voorzichtigheid is geboden dus.
In Gilze zijn er door een te lange/niet op afschot liggend kanaal een of meerdere doden gevallen (niet mijn werk voor alle duidelijkheid). Voorzichtigheid is geboden dus.
-
Ruuben
Re: 5 meter horizontale HR rookgaskanaal buiten...hoe moet d
Jeutje. bedankt voor de waarschuwing.
...niet voldoende afschot, Ik las inderdaad in de gebruiksaanwijzing dat er voldoende afschot moet zijn (50 mm per meter). Vocht wat terug loopt word door de sifon opgevangen.
Idee over koof?
...niet voldoende afschot, Ik las inderdaad in de gebruiksaanwijzing dat er voldoende afschot moet zijn (50 mm per meter). Vocht wat terug loopt word door de sifon opgevangen.
Idee over koof?