Ik heb geprobeerd je tek aan te passen omdat jouw situatie anders is dan mijn schema ; ik ben geen crack in tekenen - mooi is ze dus niet
Kris
Moderator: Moderators
Zeker, maar dat komt omdat velen echt niet (meer) weten hoe je vast brandstofketels/kachels efficient kunt inzetten.rl2000 schreef:Wordt er wel regelmatig een cv-houtkachel toegepast zonder buffervat? Hoor dit namelijk nog steeds vrij vaak.
Dank voor de duidelijke uitleg.Albert van WdJ schreef:
Zeker, maar dat komt omdat velen echt niet (meer) weten hoe je vast brandstofketels/kachels efficient kunt inzetten.
Ook veel leveranciers spreken elkaar tegen, of wuiven kritiek gewoon weg. Met zoiets van:'wordt de temperatuur te hoog, dan grijpt de koeling toch in, en anders blaast de overstort wel af'.
Maar dat zijn noodvoorzieningen! Net als een brandblusser in je woning, of de stoppen in je meterkast.
Knip......
Zou je eens een pm over naar Kriske moeten sturen. Die stookt weliswaar geen gas, maar heeft als back-up een pelletketel. Dat is wel om te rekenen.rl2000 schreef: Hoe efficiënt is het stoken met de gas-cvketel over het bovenste gedeelte van de buffer? Is dit niet inefficient gedurende tussenseizoen en zomer wanneer de houtkachel waarschijnlijk niet erg veel aan is?
Op de verner site heb je wel wat info. Hij komt overeen met de gewone 13/10 qua totaal vermogen en afmetingen etc.Kriske schreef: Van de 13/10.2 vind ik geen techn geg , vermoed dat die nog minder uitstraling heeft -