Nog even doordenken heren:
Waar het vandaan komt is 1, maar waar blijft het?
Wie is deze geldreus met een enorme sok? Wordt het een supermacht? Zou het gemeen worden als we massaal van onze $/€ afscheid nemen?
Power to the people. Als "the people" geen geld meer nodig hebben, DAN wordt het pas spannend. Het bijdrukken is slechts een spelletje.
Frans: Ik rij wel, als jij het niet meer kunt, acordo?
Tim
IMF en FED, waar komt het geld vandaan?
Moderator: Moderators
- Tim
-
ebkef
Re: IMF en FED, waar komt het geld vandaan?
Ik denk het niet als je het over emigreren hebt?Brit wrote:Er zijn nog wel goede opties, maar je moet wel snel zijn voordat het echt onmogelijk wordt gemaakt....
Ben een paar keer in thailand (en omliggende landen) geweest en is echt arm volk.
Als toerist kom je in de meer bebouwde omgevingen maar daaromheen is het nog echt bamboe kneut.
Wat ik verwacht is als de economie inderdaad aantrekt in china dat deze eerder de mensen uit de omringende landen aan het werk zal hebben dan dat deze landen eigen land verder opbouwen.
Het is in de Aziatische landen verre van ongewoon je her en der te vestigen om maar aan werk te komen.
Zowel in eigen land als buitenland.
De denkwijze van 'oh ja, we moeten ook nog nergens slapen' komt blijkbaar op de 2e plaats.
Mijn inschatting..
- Pietje
- Moderator
Het geld wordt op deze manier gegenereerd:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
-
Brit
Het is mij inderdaad ook opgevallen dat ze hier in Kiwiland erg makkelijk verhuizen, en het maakt niet veel uit of ze huren of "bezitten". Hollanders doen dat minder door de overdrachtsbelasting, denk ik. Zonder zo'n 10% winst bij verkoop is het verliesgevend om te verkassen.ebkef wrote: Ik denk het niet als je het over emigreren hebt?
Ben een paar keer in thailand (en omliggende landen) geweest en is echt arm volk.
Als toerist kom je in de meer bebouwde omgevingen maar daaromheen is het nog echt bamboe kneut.
Wat ik verwacht is als de economie inderdaad aantrekt in china dat deze eerder de mensen uit de omringende landen aan het werk zal hebben dan dat deze landen eigen land verder opbouwen.
Het is in de Aziatische landen verre van ongewoon je her en der te vestigen om maar aan werk te komen.
Zowel in eigen land als buitenland.
De denkwijze van 'oh ja, we moeten ook nog nergens slapen' komt blijkbaar op de 2e plaats.
Mijn inschatting..
Groeten, Brit.
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
-
OBL-Rien
Geld is tegenwoordig voortdurend onderweg. Het is een shell game geworden.Tim wrote:Waar het vandaan komt is 1, maar waar blijft het?
Stel je hebt twee rekeningen, en je mag op de ene rekening niet negatief staan om 12 uur, en op de anderen niet om 24 uur.
Je snapt hem al: het gat verplaatst je gewoon ieder keer van rekening 1 naar rekening 2 om 9 uur en van 2 naar 1 om 18 uur.
Zo kun je onbeperkt negatief staan.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl
“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
http://www.nonagressieprincipe.nl
“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King