Financieële crisis, wat is de kern?
Moderator: Moderators
- benthuis
- Moderator
Re: Financieële crisis, wat is de kern?
Waar doel je op Dano?dano wrote:een illusie.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
- Tim
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
dano
onlangs heb ik mijn 80 jarige buurman naar schiphol gereden om een vriendin op te halen. zij is met haar familie op haar 17e geëmigreerd naar canada. zij vertelde over de moeilijke, arme, beginperiode. er was niks. de mensen die er woonden, de indianen, leefden al duizenden jaren in en met dat niks. wat is arm. nu zestig jaar later vindt ze nederland niks. emotionele onrust is geen financiële crisis. dat is de illusie.
- Pietje
- Moderator
Snap nie....dano wrote:onlangs heb ik mijn 80 jarige buurman naar schiphol gereden om een vriendin op te halen. zij is met haar familie op haar 17e geëmigreerd naar canada. zij vertelde over de moeilijke, arme, beginperiode. er was niks. de mensen die er woonden, de indianen, leefden al duizenden jaren in en met dat niks. wat is arm. nu zestig jaar later vindt ze nederland niks. emotionele onrust is geen financiële crisis. dat is de illusie.
Wat ik van je verhaal kan maken is dat die vriendin niet gelukkig is...?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
-
Jan.
Snapt ook niet echt. maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik denk iets met een midlifecrissis, cultuurschok, vroeger was alles beter, groen gras enzo.
Maar als je de trap gaat schoonmaken, moet je bovenaan beginnen.
Ik denk iets met een midlifecrissis, cultuurschok, vroeger was alles beter, groen gras enzo.
Maar als je de trap gaat schoonmaken, moet je bovenaan beginnen.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
-
Dutch John
Afgelopen week gehoord dat het garantiedepositostelsel van 100.000 euro eigenlijk een wassen neus is. We hebben in Nederland slechts een paar banken en dat zijn reuzen. Mocht er één omvallen, dan hebben andere banken onvoldoende vermogen om de klanten van de failliete bank schadeloos te stellen en kiepen mee in het gat. Volgens mij is dit de reden waarom grote banken als ABN Amro en SNS gered zijn en een relatief kleine bank als DSB niet. Rabo bestaat uit een reeks van onafhankelijke vestigingen, die afzonderlijk failliet zouden kunnen gaan. De overkoepelende organisatie laat dit echter niet gebeuren en houdt momenteel slecht draaiende vestigingen boven water. Dus als het klapt, dan klapt het goed.
Wat kun je met deze informatie? Eigenlijk niks..... Alleen het vermoeden uitspreken dat over een aantal jaren alle grote banken van de staat zijn.... En voor wie het luxe probleem van meer dan een ton heeft: geef het uit.....
Groet,
DJ
Wat kun je met deze informatie? Eigenlijk niks..... Alleen het vermoeden uitspreken dat over een aantal jaren alle grote banken van de staat zijn.... En voor wie het luxe probleem van meer dan een ton heeft: geef het uit.....
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
-
pelletpower
Zo is het . Het kan niet anders dan dat er een bult inflatie aankomt. Of het moet zijn dat al het geld dat gecreeerd is ook weer verdwijnt. Dus zonder schokken van reuzen die omvallen. Amerika koerst hier ook direct op aan, op die inflatie dan. Eigenlijk onbegrijpelijk dat zo'n reus nog staat.
-
OBL-Rien
Naja, het is natuurlijk wel een business opportunity...Dutch John wrote:Wat kun je met deze informatie? Eigenlijk niks.....
Een "betaal bank" oprichten. Een bank met rekeningen zoals deze ook nu bestaan, maar waarbij de bank niet zelf het geld uitleent oid. I.e. de bank neemt helemaal geen risico met het gestalde geld. Het enigste wat de klant met zo'n rekening zou doen is het maken van betalingen. De bank zou zich dan financieren dmv bijvoorbeeld een heffing van 1 cent per overschijving.
Zo'n betaal bank zou nooit om kunnen vallen.
Voor alle duidelijkheid: zo'n betaal bank zou dus ook geen rente betalen!
(Ik vraag me af of de nederlanders hiervoor al rijp zijn)
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl
“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
- Pietje
- Moderator
Betaalrekeningen werken toch ook zo? Als de bank omvalt omdat een andere afdeling wat "foutjes" heeft gemaakt, zijn de betaalrekening-tegoeden (waar geen rente over betaald wordt ter compensatie van genomen risico's) opeens ook verdampt...
Kom maar op met die betaalbank!
Kom maar op met die betaalbank!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
- benthuis
- Moderator
Jup, hier ook meteen een klant!
Vandaag bekend dat Rabo hier in het dorp zn vestiging sluit en een aantal pinautomaten in kerkdorpen gaat verwijderen.
Je hebt de Regiobank, klinkt leuk, maar das gewoon SNS.
Is Triodos oid een alternatief?
Welke kunnen jullie aanbevelen.
Wil er eigenlijk geen, maar ja...
Vandaag bekend dat Rabo hier in het dorp zn vestiging sluit en een aantal pinautomaten in kerkdorpen gaat verwijderen.
Je hebt de Regiobank, klinkt leuk, maar das gewoon SNS.
Is Triodos oid een alternatief?
Welke kunnen jullie aanbevelen.
Wil er eigenlijk geen, maar ja...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
-
pelletpower
Rs volgens mij is het een pot nat. De een jat net iets meer dan de ander. Triodos heeft wel de naam groen te zijn.
Obl, je beschrijft een zgn moslimbank.
Obl, je beschrijft een zgn moslimbank.
- kockie
- Site Admin
Ik heb van triodos gelezen dat ze een gebouw compleet voorzien hebben van "stroomontstoorders"... Black boxes in het stopcontact die alleen zand bleken te vervangen. Kosten meerdere tienduizenden euro's.... Mijn vertrouwen was weg..
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
OBL-Rien
Dan lopen die behoorlijk wat klanten mis door hun associaties....pelletpower wrote:Obl, je beschrijft een zgn moslimbank.
http://www.overbeterleven.nl
-
Dutch John
Is Triodos geen dochter van de Rabo? Ongetwijfeld zullen zij iets meer opletten waar ze in investeren. Maar ook zij werken met fractioneel bankieren en onderscheiden zich daarmee niet van de rest.
Ik vraag mij wel eens af hoe ver de spaarrente nog kan dalen voordat spaarders gaan bedenken: "Het risico wordt me te groot, ik haal het eraf en stop het in een oude sok".
Groet,
DJ
Ik vraag mij wel eens af hoe ver de spaarrente nog kan dalen voordat spaarders gaan bedenken: "Het risico wordt me te groot, ik haal het eraf en stop het in een oude sok".
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-