Hallo,
Heb sinds kort een Hout cv geplaatst. Alles aangesloten de hout cv verwarmd inmiddels wel de boiler en het buffervat maar komt niet in de cv- leiding terecht. Ik heb een aansluiting gemaakt op de bestaande retourleiding maar de warmte komt niet in de cv terecht. De bedoeling was om de cv pomp op continu te aten draaien om zodoende het verwarmde water in het cv-syteem te krijgen. Als ik de cv-popm op stand 2 zet betekent dat eigenlijk dat hij 24 uur aan het nadraaien is. Om de voorkomen dat de boiler in de bestaande cv steeds aanslaat zet ik de warmwatervoorziening tijdelijk uit. Wie heeft een oplossing om te zorgen dat de warmte wel goed in de cv terecht komt. Ik hoop dat het allemaal wat duidelijk is anders hoor ik dat graag.
gr
Tonnie
Hout cv niet in bestaande cv
Moderator: Moderators
-
Tonnie
Hout cv niet in bestaande cv
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door kockie op 03 nov 2013, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: pdf vervangen door afbeelding
Reden: pdf vervangen door afbeelding
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Hout cv niet in bestaande cv
Hallo Tonnie,
Als ik je tekening goed lees heb je de buffer opgenomen in de retourleiding van de convector van de keuken. Dat betekent dat de buffer alleen maar warmte af kan geven als de (thermostaat?) kraan van de convector open staat. Is dat gecontroleerd?
Wat gaat er nu mis. Heb je al eens aan de leidingen gevoeld of deze wel warm worden? Gaat de ketel niet in storing? Wat voor een ketel heb je?
Ik heb wel een oplossing, maar die is niet heel gemakkelijk uit te voeren.... Dat is om de buffer en de cv parallel te zetten. Zie daarvoor ook het schema dat bij mij in gebruik is: http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... 225#p36839
Kost een pomp en 2 3-wegkleppen.
Als ik je tekening goed lees heb je de buffer opgenomen in de retourleiding van de convector van de keuken. Dat betekent dat de buffer alleen maar warmte af kan geven als de (thermostaat?) kraan van de convector open staat. Is dat gecontroleerd?
Wat gaat er nu mis. Heb je al eens aan de leidingen gevoeld of deze wel warm worden? Gaat de ketel niet in storing? Wat voor een ketel heb je?
Ik heb wel een oplossing, maar die is niet heel gemakkelijk uit te voeren.... Dat is om de buffer en de cv parallel te zetten. Zie daarvoor ook het schema dat bij mij in gebruik is: http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... 225#p36839
Kost een pomp en 2 3-wegkleppen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
Tonnie
Re: Hout cv niet in bestaande cv
Hallo Kockie,
Er zit op de convector geen thermostaat, (staat dus altijd open).
De leidingen worden wat warmer als ik de pomp van de cv laat nadraaien.
Het is een Nefit Comfortline HR C 30
gr
Tonnie
Er zit op de convector geen thermostaat, (staat dus altijd open).
De leidingen worden wat warmer als ik de pomp van de cv laat nadraaien.
Het is een Nefit Comfortline HR C 30
gr
Tonnie