aanschaf pelletkachel merk thermorossi en pellets

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
eddy1

aanschaf pelletkachel merk thermorossi en pellets

Bericht door eddy1 »

Zijn van plan een pelletkachel aan te schaffen van het merk thermorossi.
Heeft iemand ervaring met dit merk van kachel?
Welke pellets kan ik het beste aankopen en eventueel waar?
Kennen er zelf eigenlijk niets van. Kw kachel is tussen de 2,5 en 7.
Woon in belgisch limburg.
Mvg
Eddy
pelletpower

Re: aanschaf pelletkachel merk thermorossi en pellets

Bericht door pelletpower »

Ken het merk niet.

Met pellets kan ik je misschien wel helpen. Heb 10 ton over.
Sandman79

Bericht door Sandman79 »

Pellets in België heb ik zelf wat zitten zoeken. De groene kachel krijgt op het pelletforum wel goede commentaar, en heeft ze redelijk goedkoop.

Ook de Aveve in Meeuwen is niet superduur en accepteert ecocheques, aangezien ik een hoop van die bonnetjes overhad, heb ik daarm ijn eerste lading pellets vandaan gehaald.

Pelletkachels ken ik niets van. (Ik heb een pelletbrander) , maar ik heb wel een paar opmerkingen waar je bij de meeste pelletkachels goed voor moet opletten.

A) De ventilatoren kunnen storend hoorbaar zijn.
B) Het vuur is eerder een vlammenzee door de aanjager dan mooie rustieke vlammen.
C) Stralingswarmte wordt als veel aangenamer ervaren dan convectiewarmte.
eddy1

Bericht door eddy1 »

zijn gisteren naar diverse pelletkachels gaan kijken.
Ons oog is nu gevallen op een pelletkachel Ravelli,type RV80 en dit bij WILLEMS in Balen.
Zij verkopen ook zakken met pellets en dit aan ongeveer 4,20 euro per zak van 14 kg dacht ik.
Is duurder dan elders, maar wat die man zei had ook wat waarheid, bij hun zakken kon je de pellets zien zitten(doorschijnende zakken),daar weet je wat je koopt.
Ook zei die man dat hoe lichter van kleur de pellets waren, eigenlijk hoe beter voor de verbranding. Dit heb ik ook elders gelezen bij een pelletforum, gezien de licht gekleurde pellets meestal van zacht hout worden gemaakt en de donker gekleurde van harder hout, waarbij de verbranding moeilijker is, met gevolg van mogelijks koekvorming na verbranding.
Moeten echter eerst onze houtkachel Saey 94 nog kwijt,is ook zo goed als nieuw, is te koop met 5 kub droog dennenhout.
Wij leren iedere dag weer bij.
Wat het geluid betreft van de blazer, dat hebben wij bij dit type niet kunnen horen, gezien de kachel niet in werking zichtbaar was.
Warmte verschil van een houtkachel en een pelletkachel zal inderdaad heel anders zijn, maar gemak is ook iets moois. Dan is het gedaan met gesleur van bomen en hout uit het bos, dat je eerst enkele jaren moet laten drogen voor je het kan stoken. Daar heb je het minstens 5 keer warm van.
Plaats reactie