Het valt altijd tegen, je begint met een paar buizen en op het einde ben je het dubbele kwijt.
Die info ben ik hier nog niet tegengekomen, goedkope leveranciers en voldoende kwaliteit
Van chamotte steen
Leemstenen als die nodig bleken
Van mortel of met wat je ook metst voor bellovens
Leem om te bezetten
Vuurvaste beton
Voorvilt en koord vuurvaste lijm
Weer een boel vragen,
Ik dacht altijd dat er voldoende dikte, lagen en uitzetisolatie moest zijn?e schrijft dat je de rocket niet kwijt kan. Heb je deze tekening al gezien. Daar heeft de bell aan de achterzijde een enkelsteense wand, wel met isolatie er achter. Geeft misschien net iets meer ruimte voor je rocket?
Wat is de minimum dikte voor de muur van een vuurvaste bell van deze afmetingen? 1,4m breedte op 95cm en 2m hoog,
ik wilde vooral massa toevoegen maar de oppervlakte is nu al overschreden met een vierkante meter, geen echte massakachel dus maar dat had ik hier al ergens gelezen.Hoe kritisch is dit nu?
Die schuine wand is geen optie, moeder de vrouw wilt iets strak en recht geen schuine kanten dus. misschien moet ik kijken of hij schuin kan zijn achter het deurtje?
nu staat hij tegen de achterkant van de muur met de riser dan wordt die waarschijnlijk heel heet.
Is er veel stralingswarmte via het glas? of is het meer een finoven waar het merendeel van de tijd het een zwart gat is dat koud aanvoeld?
de hoogte van de riser is dan 150mm x 0.7 x8 geeft 840cm en x10 geeft 1050cm allee die van mij is dus veeeeel te hoog, daardoor kan ik het plafond wel laten zakken en een tweede bell er boven op zetten.
Zal de tekening eens aanpassen