Warmtewerende raamfolie
Moderator: Moderators
-
Dutch John
Re: Warmtewerende raamfolie
Hmmm. Ik zou het willen omdraaien. Is er ook folie die juist meer warmtestraling binnen laat/houdt?
Groet,
DJ
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
- Gotty
- Contacteer:
Ik heb weinig interessants voor je gevonden: http://www.franda.se/RE15SIARXL.pdfrinchen schreef:Beste Gotty,
Zou je kunnen zeggen voor welke folie je hebt gekozen?
Is de folie aan de binnenzijde of de buitenzijde aangebracht?
En zou deze folie ook bijdragen aan de warmte isolatie in de winter? Aangezien de folie IR straling reflecteerd blijft deze in de winter dus binnen.
Groeten
Maar ik weet nog wel dat ik via een zonweringsbedrijf hier in de stad een offerte heb laten maken bij Systemline: http://www.systemline.nl/ . En zei hebben raamfolie geplakt van het merk 3m, type re15siarxl. Aan de buitenkant van het raam. Dat de folie bijdraagt aan isolatie wordt beweert. Ik heb het gevoel dat de folie inderdaad wel isoleert, maar vanwege de zachte winter ben ik daar niet helemaal zeker van. Maar wat ik wel zeker weet is dat ik het in de zomer van 2009, wel 29 graden had thuis, dus als we dit jaar weer een hittegolf krijgen ben ik benieuwd wat het wordt. Maar ik heb er alle vertrouwen in.
Als je folie kiest raad ik je aan om het langs de rand te laten kitten. Dit moet een aantal dagen na het plakken gebeuren omdat de folie eerst goed moet uitdrogen. Het afkitten draagt namelijk bij aan een langere levensduur van de folie omdat het aluminium wat in de folie zit niet (zo snel) zal roesten.
Wat ik nog wel leuk en belangrijk vindt om te vermelden is dat ik straks in het voorjaar 2 ontvochtigers koop: DELONGHI DEM8.5 elk goed voor 50m2. Voorzien van een gyrostaat, en mogelijkheid om het water via een slang af te voeren, en aangezien ik alles gelijkvloers heb in mijn appartement gaat alles zo het doucheputje in. Ik koop er 2 voor als er 1 kapot gaat, + dat het net zo als bij verwarmen efficienter zal zijn om meerdere punten te hebben waar je koelt.
Want wat je misschien nog wel wilt weten is dat hoe lager de temperatuur hoe moeilijker het vocht weg te krijgen is (als het benauwd is) En door die raamfolie gaat de temperatuur dus als het goed is omlaag. Zodoende krijg ik een totaal systeem qua koeling en ontvochting. En alleen voor de ontvochtiging wordt betaalt en de koeling is gratis, en dat is bij een conventioneel aircosysteem niet zo.
Groeten Gotty.
-
rinchen
Dank je voor je antwoord.
Ik zou voor mezelf eerder kiezen voor een screen of zonnescherm omdat ik in de winter veel profijt heb van de zonnewarmte. Wel ben ik geinteresseerd in een folie die de warmtestraling binnenhoudt (net zoals bij HR++ glas), maar die isolatie folies die ik van 3M zie houden ook de zonnewarmte buiten.
Ik zou voor mezelf eerder kiezen voor een screen of zonnescherm omdat ik in de winter veel profijt heb van de zonnewarmte. Wel ben ik geinteresseerd in een folie die de warmtestraling binnenhoudt (net zoals bij HR++ glas), maar die isolatie folies die ik van 3M zie houden ook de zonnewarmte buiten.
-
pascalc
We hebben raamfolie (glasfolie) laten installeren en zijn er zeer tevreden over (vooral in de zomer, beperkt in de winter). Er zijn zoveel mogelijkheden dat advies nodig is. We hebben de folies laten installeren 6 jaar geleden en hebben vorig jaar nog een paar ramen zelf gedaan (veel goedkoper, maar moet zorgvuldig zijn!). De films komen van het merk Reflectiv (via www.vonckfilms.be). Met de verkeerde film is er weinig resultaat en het glas kan breken door temperatuurverschil!
- Gotty
- Contacteer:
Ik zat dit topic zomaar eens na te lezen, we zijn nu enkele jaren verder en de folie bevalt zeer goed. Vorig jaar was het een langere tijd bloedheet en liep de temperatuur in mijn huis op tot 26 gr. Maar op de een of andere manier is het er niet warm door, het is zo dat ik s'nachts graag met een deken over mijn lichaam slaap, zonder die folie wil ik de dekens afdoen omdat het te warm is en 10 min. later krijg ik het toch weer koud, misschien kennen jullie dat ook. Nu dus geen last meer van. Voor de duidelijkheid vermeld ik er nog even bij dat aan folie geen vaste lasten verbonden zijn, zoals bij een airco (energiekosten). Het maakt geen geluid, zoals bij een airco. Het heeft praktisch geen onderhoud nodig, zoals bij een airco. Het neemt geen ruimte in beslag, zoals bij een airco.
Een aanrader voor wie een hekel heeft aan hitte!!!
Een aanrader voor wie een hekel heeft aan hitte!!!
Groeten Gotty.
- Freutel
Ben ook even rond aan het struinen maar zie zo 123 niet waar ik de rollen kan kopen en in welke afmetingen deze verkrijgbaar zijn om het zelf te plaatsen. Dat van de dubbelzijdige alu folie met klitteband vind ik wel een goede tip. Heb nog een rolletje liggen van dat spul. Aan de slag dus 
Groet, Freutel
- Freutel
Dat rolletje alu-folie doet zijn werk prima op hete dagen. Echt flatteus ziet het er echter niet uit.
Vwb de opplakfolie denk ik toch dat het minder praktisch is. In de zomer zou ik wel de zon wat meer willen buiten houden maar de rest van het jaar juist wel. In de winter zou ik dan weer graag zien dat de straling van vloerverwarming en kachel binnen wordt gehouden. Nu weet ik niet waar de range van de warmtestraling van vvw en kachel zich bevindt. Of de folie dan ook precies omgekeerd zijn werk doet, lijkt mij logisch maar zeker weten doe ik dat niet. Vooralsnog heb ik nog steeds veel meer dagen voordeel van zonnewarmte dan nadeel en is folie een wat te permanente oplossing.
Ik heb wat info opgevraagd, zie de plaatjes. Eerste richtprijs zou 60E/m2 zijn, beetje prijzig wel.
Vwb de opplakfolie denk ik toch dat het minder praktisch is. In de zomer zou ik wel de zon wat meer willen buiten houden maar de rest van het jaar juist wel. In de winter zou ik dan weer graag zien dat de straling van vloerverwarming en kachel binnen wordt gehouden. Nu weet ik niet waar de range van de warmtestraling van vvw en kachel zich bevindt. Of de folie dan ook precies omgekeerd zijn werk doet, lijkt mij logisch maar zeker weten doe ik dat niet. Vooralsnog heb ik nog steeds veel meer dagen voordeel van zonnewarmte dan nadeel en is folie een wat te permanente oplossing.
Ik heb wat info opgevraagd, zie de plaatjes. Eerste richtprijs zou 60E/m2 zijn, beetje prijzig wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groet, Freutel