Omdat we op de forumdag van Cp en David (moest van mijn vader iets van briljante samenwerking zeggen) een broedmachine (van Cp) en 30 eieren van David kregen. Zijn we aan de kippenfok begonnen.
Mijn vader heeft eerst een dag aan de temperatuur zitten rommelen zodat ie goed op de temperatuur stond. Dat lukte! Toen op 19 dagen de bak met water gevuld (niet teveel want een lading was een week later gestart). En na 21 dagen was er een kip! En nog een kip. Dat viel wat tegen maar toen vertelde mijn zus Tes (de middelste op de foto) dat ze als ze ging kijken het licht aandeed en dat deed ze even voor. Dat was niet de lichtknop maar de thermostaat die de verwarmingslampjes schakelt.
Goed. We dachten dat er niets meer zou komen. Maar op de 21e dag van lichting 2 kwamen er toch nog 7 bij. Een was niet helemaal jofel en die bleef niet jofel en die is op kipvriendelijke wijze aan de katten gegeven.
Het zijn 6 Poules de Bresses en 2 Hollandse blauwen, tenminste dat denken wij.
Die 8 zijn overgebracht naar het oude kippenhok en daarin is het konijnenhok neergezet onder de warme lamp (van de konijnen, bekend van de forumdag). Ze krijgen nu opfokmeel van de w*****p
Binnenkort gaat de lamp uit.
Ik hou jullie op de hoogte. De laatste foto volgt nog!
Stan