Zaadmaf(f)ia

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Post Reply
Pietje
Moderator

Re: Zaadmaf(f)ia

Post by Pietje »

Dutch John wrote:Als het mis gaat, komt alles goed.....
.... en (helaas) niet eerder. :D

"niet meer aan mee doen" zou ik willen aanraden. :|
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Tim

Post by Tim »

Nou,

Dat denk ik dus ook. Alleen jammer dat het dan zo hard mis moet gaan.

Tim
David86

Post by David86 »

Misschien is het wel goed dat het dan zo hard mis gaat.

Het zal in ieder geval voor een frisse blik zorgen.. hoop ik :)

Groeten,
..
Jan.

Post by Jan. »

Voor wat het waard is.

Ik lees net dat het CDA tegen een europees, netwerk, regelgeving, bemoeienis, deken van regels is over mijn groentetuin.

Hopenlijk smaakt de sla nu beter. :P
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Sandman79

Post by Sandman79 »

Vandaag was eea ook op Radio 1 in België. Misschien dat ik morgen ofzo het audiofragment eens kan opzoeken.
OBL-Rien

Post by OBL-Rien »

Gandalf wrote:
OBL-Rien wrote:
Sandman79 wrote:neen, na peakoil moet de staat andere bronnen van geld aanboren.
Ik denk dat de huidige staatsvorm piek oil niet zal overleven.
Wat versta je onder 'de huidige staatsvorm' ?
Hetgeen er ons in school over onderwezen wordt: democratie, vrije verkiezingen ... ?

In de werkelijkheid lijkt het er steeds meer op dat de werkelijke macht naar een internationaal niveau verschoven is. Het zijn de multinationals die aan de touwtjes trekken.
Zowel de "onderwezen" "democratie" en de globalisering kunnen beide de prullenbak in.

Stemmen kopen met andermans overproductie zal niet langer mogelijk zijn, en permanente machtsuitoefening over (middel)grote afstanden ook niet.
http://www.overbeterleven.nl
http://www.nonagressieprincipe.nl

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
deleted

Post by deleted »

Ik heb wel vragen bij: komt-vanzelf-goed.

De soortenvariatie is al gedecimeerd. Die komt alvast niet terug.
Maatregelen als deze hebben wél effect. Het merendeel van de mensen zal binnen de nieuwe wetgeving blijven. Dat zal de soortenrijkdom helemaal de doodsteek geven.
De laatste is immers gebaat bij een weide verspreiding. De aantallen doen er toe. Een klein groepje dwarsliggers is dan als een druppel op een hete plaat.

Ook op internationaal niveau zie ik geen bevestiging van deze aannames. In landen waar energie en grondstoffen al langer 'onbetaalbaar' en 'schaars' zijn tiert dit soort praktijken juist véél méér. Dus daar verwacht ik geen heil van.
Ook schaarste betekent immers niet dat iedereen gelijk is. Schaarste en problemen kunnen door een elite makkelijk op afstand gehouden worden door het 'verlies' of 'de krimp' integraal naar anderen te schuiven.
Eigendom is daar een middel voor.
In de middeleeuwen zwaaide je de plak als je de grond bezat.
Hongersnoden door mislukte oogsten kwamen voor, maar de elite leed geen honger.

Vandaag wordt eigendom blijkbaar uitgebreid naar de 'intellectuele' eigendom op fauna en flora.

G
OBL-Rien

Post by OBL-Rien »

Gandalf wrote:Ik heb wel vragen bij: komt-vanzelf-goed.
Ik ook.
Het zou kunnen, maar als het verleden een indicatie is voor de toekomst?

Beter nog dan geld, kun je mensen bezitten. Op welke manier dan ook. Zweep of verschulding.
Dat gaat zeker niet veranderen na piek olie, eerder integendeel. Waarschijnlijk komt de zweep weer meer meer in zwang.

Ik put nog een zekere hoop uit een snelle onderwijzing via het internet, maar of dat tijdig genoeg kan zijn?

“There comes a time when one must take a position that is neither safe, nor politic, nor popular, but he must take it because conscience tells him it is right.” - M.L. King
Tim

Post by Tim »

OBL-Rien wrote:Beter nog dan geld, kun je mensen bezitten. Op welke manier dan ook. Zweep of verschulding.
Zou je dat accepteren, onvrijwillig?

Tim

(Waar ik de huidige hypothecaire afhankelijkheid nog als, vrijwillig of eigen keus, beschouw.)
Pietje
Moderator

Post by Pietje »

Gandalf wrote:Ik heb wel vragen bij: komt-vanzelf-goed.
Ik weet wel zeker dat het niet vanzelf goed komt. Maar krijg wel de stellige overtuiging dat "fout gaan" een eerste vereiste is om processen ruimte te geven die streven naar "wordt beter".
Op dit moment heb ik echt het gevoel dat bijna alles alleen maar nog verder (en sneller) de verkeerde kant op gaat. En dan zijn er nog niet eens echt serieuze problemen :?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
OBL-Rien

Post by OBL-Rien »

Tim wrote:
OBL-Rien wrote:Beter nog dan geld, kun je mensen bezitten. Op welke manier dan ook. Zweep of verschulding.
Zou je dat accepteren, onvrijwillig?

Tim

(Waar ik de huidige hypothecaire afhankelijkheid nog als, vrijwillig of eigen keus, beschouw.)
Ik weet het niet. Zolang je niet in de situatie komt waarin je moet kiezen is het imo onmogelijk een keuze te maken.
Ik kies er heel duidelijk wel voor om geen schulden te hebben, van geen enkele soort.

Overigens denk ik dat veel mensen ook een hypotheek zouden weigeren als ze geïnformeerd ipv geïndoctrineerd waren.

hotglass

Post by hotglass »

@ Gandalf,

Met dit soort monsterlijke commerciële acties nu en in het verschiet mogen we toch eigenlijk hopen op een snelle, totale en wereldwijde ineenstorting van "menselijke" systeem

Ed
Tim

Post by Tim »

Tsja,

Dat is mi ook het enige wat deze onzin allemaal gaat opleveren. We noemen het "syfilisaties" of "beschaving".

Tim
(Voor de puristen: Het grapje is van Finkers)
deleted

Post by deleted »

http://www.demorgen.be/dm/nl/5397/Milie ... ijkt.dhtml

Lijkt er dan toch op dat de Nederlandse uitvoeringsbesluiten verder gingen dan de Europese wetgeving.
't Is niet altijd 'Brussel'.

G
Post Reply