door dit geneuzel ben ik toch maar begonnen een zwaardere motor op mijn Emco draaibankje te knutselen. Met de 3D- printer een proefbevestiging voor een stappenmotor gemaakt. Die behoeft nog wat modificatie. De aangepaste RepRap 3Dprinter met aluminium kokerprofiel, voorzien van T-sleuven is namelijk gebaseerd op een 20x20mm profiel. Dat is in NL haast niet te krijgen..Dus omtekenen naar 30x30mm, dan kan ik standaard bevestigingsmateriaal gebruiken.
Door de tip van Sathopper, komt ineens een lang gekoesterde droom dichterbij: een opstelling met mijn 50 jaar oude horlogemakersdraaibankje met een XYZ tafeltje waar mijn staaffreesmachine in past. Dat ding is trouwens om te bouwen naar een freestafel, zaagbankje, slijpmachientje, polijstmachine met een oplegdoorn etc etc, Door een speciale constructie van de kop kun je eenvoudig conische voorwerpen maken, smullen gewoon....Gaat een mooi straatje worden met de 3D-printer
Ziet er leuk en betaalbaar uit.
klopt helemaal....maar al die vervelende dingen die je er bij kunt kopen, moest verboden worden...

Never burn faster than your Wocket.