1 poort weegt ca 100 kg.Dat onderste draaipunt, is een vertikaal asje onderaan de poort.Hoe dat werkt weet ik niet.
De bovenste scharnier ,een oog aan een draadstang.
De houten palen zitten 1,7 m in de grond .Het pad (klinkers) is aangelegd.
Alleen dat onderste scharnierpunt.Er is een horizontaal gat(25mm) in de houten pijler.
Maar rust de poort niet op de grond via een kogel?
Smeedstalen poort,scharniert op de grond
Moderator: Moderators
-
Nestor martin
- benthuis
- Moderator
Re: Smeedstalen poort,scharniert op de grond
Ken zulke poorten van kerkhoven en dergelijke.
Heb er een geplaatst bij n ouders, kan daar eventueel een foto van maken.
Hier hebben we een ondiep gat gemaakt in een Bentheimer zandsteen die als dorpel dient.
Hier staat de poort met zn onderste pin in/op...
Heb er een geplaatst bij n ouders, kan daar eventueel een foto van maken.
Hier hebben we een ondiep gat gemaakt in een Bentheimer zandsteen die als dorpel dient.
Hier staat de poort met zn onderste pin in/op...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
-
deleted
Nestor,
Als hij schuurt aan de 'klink'-zijde('deurkruk' voor de Nederlanders) , dan moet je bijregelen aan het bovenste scharnier dmv de schroefdraad een beetje aan te schroeven.
Als hij schuurt aan de scharnierzijde zelf, ligt het nieuwe pad wellicht te hoog en zal je een RVS ring ('Rondel' voor de Belgen)onderaan in de pen leggen.
G
Als hij schuurt aan de 'klink'-zijde('deurkruk' voor de Nederlanders) , dan moet je bijregelen aan het bovenste scharnier dmv de schroefdraad een beetje aan te schroeven.
Als hij schuurt aan de scharnierzijde zelf, ligt het nieuwe pad wellicht te hoog en zal je een RVS ring ('Rondel' voor de Belgen)onderaan in de pen leggen.
G
-
Nestor martin
De palen,35 x 35 cm teak zijn geplaatst door de wegenbouwers.Gaten in paal matchen met die van de poort.Tussen het pad en de paal is los zand.
Ik denk dat het geen onderste vast draaipunt was http://www.doorking.com/gate-operators/ ... sories.php
Mss diende het onderste gat in de paal als drager voor het onderste scharnier.Er kan ook een draadstang in van 24 mm. Het was niet bij de poort .
De bovenste draadstang is vast aan de poort(oog).De onderste pen aan poort kan men gewoon losmaken door op te tillen
Hoe het onderkant dus scharnierde is een beetje raadselachtig,vast draaipunt of een oog aan een stalen draadstang?
Ik denk dat het geen onderste vast draaipunt was http://www.doorking.com/gate-operators/ ... sories.php
Mss diende het onderste gat in de paal als drager voor het onderste scharnier.Er kan ook een draadstang in van 24 mm. Het was niet bij de poort .
De bovenste draadstang is vast aan de poort(oog).De onderste pen aan poort kan men gewoon losmaken door op te tillen
Hoe het onderkant dus scharnierde is een beetje raadselachtig,vast draaipunt of een oog aan een stalen draadstang?