Hallo,
Sinds deze maand woon ik in een huurhuisje met accumulatieverwarming.
Het is nu goed koud en ik krijg het echt niet opgewarmd. Momenteel 11 graden in huis.
Deze nacht het toestel maximaal opgeladen, voelt goed warm aan.
Als ik opsta is het 10 graden in huis. Is dit normaal? Die blazers moeten toch niet 's nacht aan?
Ik zet de 'blazers' aan, maar echt warme lucht voel ik er toch niet uitkomen.
Na een half uur zie ik dat het 11 graden is. M.a.w. duurt het ontzettend lang om een graad te verhogen. Een mens mag uren in de kou zitten voor er een aangename temperatuur is.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om bij te verwarmen als het toestel warm heeft.
Zo kwam ik gisterenavond laat thuis na mijn werk, 13 graden. Als een mens dan nog maar kort opblijft zit je héél de tijd in een koud huis.
Doe ik iets mis?
Accumulatie verwarming
Moderator: Moderators
-
Nathalie Williams
Accumulatie verwarming
Laatst gewijzigd door kockie op 12 mar 2013, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titelfix
Reden: titelfix
-
deleted
Re: Accumultie verwarming
Je hebt te weinig vermogen.
Stel dat je kachels 3 kW leveren op vol vermogen.
Stel dat je ook 3 kW verliest in de koudste periode.
Zelfs dan kan je geen temperatuur ophalen. Hoogstens de uurverliezen compenseren.
Je kan hooguit proberen:
1. langer aanzetten.
2. kachels/radiator bijplaatsen
3. proberen de temperatuur niet te laten zakken in koude periodes. Misschien is het geïnstalleerde vermogen net voldoende om de temperatuur op peil te houden.
G
Stel dat je kachels 3 kW leveren op vol vermogen.
Stel dat je ook 3 kW verliest in de koudste periode.
Zelfs dan kan je geen temperatuur ophalen. Hoogstens de uurverliezen compenseren.
Je kan hooguit proberen:
1. langer aanzetten.
2. kachels/radiator bijplaatsen
3. proberen de temperatuur niet te laten zakken in koude periodes. Misschien is het geïnstalleerde vermogen net voldoende om de temperatuur op peil te houden.
G