Mooi dat je die keuze hebt gemaakt. Alleen dat standby verbruik....
Patrick
Moderator: Moderators
Hallo Christophe,christophe schreef:want momenteel verbruikt huis + woning samen zo een 250 kWh per maand, en dat lijkt met teveel (alles spaarlampen etc... wel een balansventilatie die continu aanstaat). ik wil dus weten hoeveel mijn PCs etc... verbruiken!
groeten,
christophe
Patrick,Heb je ook al verschil opgemerkt tussen lichte en donkere beelden. Bij mijn laptop is dat verschil iig wel duidelijk merkbaar, maar ik weet niet of de meter geheel betrouwbaar is.
Die Power Monitor Pro kun je trouwens nog steeds bij Conrad bestellen ?39,95 ex verzendkosten.
Die ga ik ook meten, de bedoeling is inzicht te krijgen in mijn standby gebruik en eens een voorzichtige schatting te maken en hoe zich dat verhoudt tot de voor bv. Nederland totaal overbodige opgewekte elektrische energie. ik verwacht interessante gegevens.Ik ben met name geinteresseerd in van die kleine dingen, zoals kabelmoden, router, draadloze telefoon. ik dacht winst te halen met het afschaffen van ISDN (die is er wel door een veel goedkoper abo via de kabel) maar nu moet dat kabelmodem weer altijd aan.....
Dat is een goed idee, ik doe mee.Ik wil trouwens hierbij nog een oproep doen aan de forumleden en bezoekers: hebben jullie enig inzicht in je continue standby verbruik (dus geen koelkasten enz) en wat doe je eraan?? En wat is jullie jaarlijkse elek verbruik. Ter info: wij nemen nu (met de zonnepanelen) nog zo'n 1400 kWh af, het werkelijk verbruik ligt na saldering (dus wat de panelen hebben opgeleverd minus het aan het netgeleverde) rond de 1800 kWh.
ik heb die dure van Conrad, maar lees ook de gebruiksaanwijzing, want je gelooft je ogen niet; een deprimerend apparaat.Manuel schreef:Ik heb diezelfde meter ook bij Conrad besteld, ik wacht er wel nog altijd op.pdkl schreef: Die Power Monitor Pro kun je trouwens nog steeds bij Conrad bestellen ?39,95 ex verzendkosten
Als hij binnen is ga ik er op mijn werk zeker een aantal toestellen op aansluiten en de resultaten hier meedelen.