Workshop regel?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
gerard

Workshop regel?

Bericht door gerard »

Forumworkshops,
Volgens mij was de opzet van forumworkshops, om iets te organiseren speciaal voor forumleden.
Alle Forumleden hebben in meer of mindere mate bijgedragen aan waar het forum nu staat.
Nu er vaker “forumdoedagen” worden georganiseerd, zoals de Rocket 177 en de workshop motorzaag, komt er volgens mij gelijk een probleempje om de hoek kijken. Namelijk forumleden die kennissen/vrienden/collega’s willen meenemen of mensen die zich snel nog even aanmelden.. Zelf heb ik daar zo mijn bedenkingen bij, tenminste als er zich al voldoende deelnemers voor zo’n activiteit hebben aangemeld.
Als dit soort forumdagen namelijk op een volgepropte mierenhoop gaan lijken, dan krijgt het een behoorlijk hoog keukenhof/meubelplein/pretpark-gehalte.
Ik heb daarom voorkeur voor het instellen van een regel voordat het uit de hand gaat lopen:
Op het moment/datum van aankondiging van een forumledenactiviteit geen forumlid, dan ook geen krenten uit de forumpap. Dus snel even aanmelden, gaat dan niet op. Dan kan men op een reservelijst (zoals Pietje aangaf bij zijn motorzaagworkshop).
Groet,
Gerard
benthuis
Moderator

Re: Workshop regel?

Bericht door benthuis »

Het is zeker niet de bedoeling dat het genot van een forumdag teniet gedaan wordt door teveel bezoekers.
Verder blijft het lastig en moet ergens een lijn getrokken worden, (waar dan ook mensen over struikelen)
Bij de zaagdag zag het er volgens mij even uit alsof het heel rustig zou blijven...

Ik zie het dus niet als een probleem, maar wel als iets waar we zorgvuldig mee om moeten gaan!
Doel je specifiek ergens op Gerard?

Hoe staat het er nu voor Peter(s)?
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Pietje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Pietje »

Inclusief reservelijst zijn we met een man of 10, en dat is al een prima hoeveelheid. Er kunnen er nog een paar bij.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
benthuis
Moderator

Bericht door benthuis »

Had je mijn introducee dan mee gerekent?
Max 12 had je gezegd dacht ik.
Edwin had ik gevraagd omdat ik bang was dat t te rustig zou worden...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
gerard

Bericht door gerard »

benthuis schreef:Doel je specifiek ergens op Gerard?
Ik bedoel zoals ik schreef.....
Nogmaals dan maar:
Zelf heb ik daar zo mijn bedenkingen bij, tenminste als er zich al voldoende deelnemers voor zo’n activiteit hebben aangemeld.
Ik heb daarom voorkeur voor het instellen van een regel voordat het uit de hand gaat lopen.
Pietje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Pietje »

De intentie die Gerard voor ogen heeft lijkt me prima. En die is zeker het vermelden waard mij het aankondigen van een nieuwe doe-dag. Toch wil ik voorzichtig zijn met het vaststellen van een regel; uitzonderingen bevestigen toch iets?
Mensen die "nieuw" zijn, kunnen bijvoorbeeld na een doe-dag opeens enthousiast forumlid worden. Dus alles afhankelijk van het inzicht van de organisatie en de input van deelnemers. Maar nieuwkomers in eerste instantie op de reservebank.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
jwardenier

Bericht door jwardenier »

het zal zo zijn , maar ... er zijn mensen die zich niet bekwaam genoeg voelen om mee te praten maar toch erg geinteresseerd zijn en thuis allerlei snufjes uitdenken , er is veel kennis op dit forum ,k heb ook dikwijls vragen maar kom vaak dom over met mijn woordkeuze en uitleg en vaak is er over mijn onderwerp al eens gediscussieerd op het forum maar technisch lezen is wat anders als met techniek werken , het zou kunnen dat wanneer ze wel welkom zouden zijn dat men zomaar een heel actief lid wordt . John
Plaats reactie