Probleem watertemperatuur

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Johndc

Re: Probleem watertemperatuur

Bericht door Johndc »

Als je met google simpelweg even anti condens klep ingeeft gaat er een wereld open! Je kan er ook het merk dat je aanspreekt bij vermelden en zowaar.... :mrgreen: :wink:
hendrik1973

Bericht door hendrik1973 »

Ja dank je john ik heb even gekeken maar er is zoveel en aangezien ik er geen verstand van heb zie ik door de bomen in het bos niet welke een goede is\. Misschien weet ji een aanrader,Gr hendrik :roll: :o
Johndc

Bericht door Johndc »

http://www.caleffi.nl/nl_NL/caleffi/Fil ... 1_NL_F.pdf
Maar je gaat best eens langs je sanitair handel, zij voeren misschien andere merken.
Enheuu..jij hebt een 280 (als je voor Caleffi gaat) nodig. :wink:
hendrik1973

:?: Okee ik zal even informeren maar wat is de beste plaats voor die klep in de aanvoer of de retour dat zie je ook op die tekening schema's,maar in ieder geval bedankt voor de info

Hr hendrik :( :fff
Johndc

Bericht door Johndc »

In je retour leiding plaatsen.
hendrik1973

Voor de pomp neem ik aan

Gr,hendrik
Johndc

Bericht door Johndc »

Ja leukert! :mrgreen:
hendrik1973

Ja leuk he maar nog 'e'en vraagje wat is de beste inlaat temperatuur john,ik hoop dat je me niet te lastig vind maar ik merk dat je er wel kaas vanhebt gegeten,

Gr,henrik
Johndc

Bericht door Johndc »

De inlaat temp heeft met die klep niets te maken. Deze klep zorgt dat je ketel op temp blijft. Je kan kiezen tussen 60° of 70°. Naargelang de voeler/stift die er in gaat.
Heb je bvb inkomend water van 30° gaat er net zolang van dat koudere water je ketel in tot je ketel gaat afkoelen naar 60 of 70°. Dan gaat die klep dicht. Zodra de temp stijgt in de ketel gaat ze terug open. Dit om zo weinig mogelijk creosoot af te zetten op je ketel wanden en je ketel een wat langer leven te gunnen.
hendrik1973

Ja dat begrijp ik maar ik begrijp uit de verhalen dat je retour temp minimaal 60 gr moet zijn ik dacht dat deze klep de retour mengde tot op 60 gr of naar gelang je welke stift erin doet, of begrijp ik de boel verkeerd,

Gr hendrik
Johndc

Bericht door Johndc »

Je begrijpt inderdaad de boel verkeerdelijk. Eerste vereiste is je keteltemp. in stand houden. De rest volgt vanzelf.
hendrik1973

goedenavond john kun je mij nog wat tips geven wat betreft dat mengventiel,heb je ook al van heimeier gehoord staat ook op deze draad,gr hendrik
Johndc

Bericht door Johndc »

Ik geef het op jongen! Lees eerst eens de beginselen van een hout gestookte kachel of CV systeem. Want eerlijk gezegd slaan je vragen nergens op. Probeer eens wat in te lezen op dit forum. (heb ik ook (moeten) doen) En soms was het allemaal wat moeilijk maar toch. Het is niet mijn bedoeling om jou systeem eigenhandig op punt te stellen. Dat zal je toch echt zelf moeten aanpakken. Sorry.
hendrik1973

okee geen probleem gr
bonkelaar

Bericht door bonkelaar »

Sluit me aan bij Johndc

Deze draad is begonnen op 14 december 2012. De oplossing staat meerdere malen genoemd en uitgelegd.
Het Caleffi mengventiel dat John heeft laten zien is prima bruikbaar al moet je de temperatuursensor of stift vervangen waarbij het water er denk ik af moet of je moet het ding tussen kogelkranen monteren. Als je wilt spelen met de retourtemperatuur is dat niet handig.

Je kunt de Heimeier bij mij in gebruik zien en hij staat op deze draad zelfs gefotografeerd. Met de draaiknop kun je de mengtemperatuur tussen ca. 55 en 75 °C zelf variëren. Nieuwe knoppen van Heimeier geven dacht ik nog meer mogelijkheden. . In mijn ogen ideaal en onverslaanbaar.

Het wil er bij mij niet in dat je twee maand nodig hebt, notabene in het stookseizoen, om een beslissing over iets simpels als een mengventiel te nemen.

Zou je graag helpen als ik wist waar nog een probleem ligt....

groet Jos.
Plaats reactie