Warmteverlies buffer
Moderator: Moderators
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Warmteverlies buffer
Dan is het natuurlijk de vraag:"kan je appels met peren vergelijken"?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Why should I work harder when I can work smarter
-
Activate
Dan is het natuurlijk de vraag:"kan je appels met peren vergelijken"?
-
deleted
Dat is natuurlijk de klassieke beginnersfout.kockie schreef:Dan is het natuurlijk de vraag:"kan je appels met peren vergelijken"?
Elke kenner weet: NOOIT appels met peren vergelijken.
Neem eieren of biefstuk als je appels met iets wil vergelijken.
http://www.ictinternational.com.au/broc ... opFood.pdf
G
-
Wouter Gillis
Das waar maar toch ook even aangeven dat er (weliswaar in ruil voor een wat lagere isolatiewaarde) best nog een aantal ecologische alternatieven zijn zoals bijvoorbeeld cellulosevlokken.Ik denk dat de eenmalige toepassing van een minder ecologisch materiaal, met sublieme eigenschappen ruimschoots gecompenseerd zal worden door de tijd dat het gebruikt wordt. Ergens zal een kwade gekozen moeten worden....
groet
Wouter
-
Danman
Ik heb een warmtepomp met een 600 liter buffervat tbv warmwater en lage temp verwarming, een gesloten systeem die dmv warmtwisselaar fris water opwarmt.
Het buffervat is gevuld met water.
Ik vraag me af of er ook vloeistoffen zijn die warmte nog beter kan vasthouden, zonder schadelijk te zijn voor de koperen warmtewisselaar. Hierdoor hoop ik een nog efficienter systeem te krijgen.
Op www gezocht naar thermische opslag vloeistof e.d., maar kom niet echt verder.
Iemand suggesties?
Het buffervat is gevuld met water.
Ik vraag me af of er ook vloeistoffen zijn die warmte nog beter kan vasthouden, zonder schadelijk te zijn voor de koperen warmtewisselaar. Hierdoor hoop ik een nog efficienter systeem te krijgen.
Op www gezocht naar thermische opslag vloeistof e.d., maar kom niet echt verder.
Iemand suggesties?
16 x 240Wp Senersun PV's O=250°, CO2 Heliotherm warmtepomp, extreme isolatie aan binnenzijde van het huis, LED verlichting en energie zuinige apparaten en houtkachel, maken ons huis bij benadering energie neutraal (wachten nog op jaarcijfers).