CityEl

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Plaats reactie
prensel

CityEl

Bericht door prensel »

Sinds vandaag ben ik de (gelukkige) eigenaar van een CityEl !
Dit (bekende gele) brom/ autootje was voorheen van Marco en al enige tijd niet meer op de weg.
Ik wil hem weer helemaal in perecte staat brengen en er deze zomer lekker mee gaan rijden.
Het opladen thuis zal voornamelijk via een zonnestroom installatie gaan door gebruik te maken van een Morningstar Tristar MPPT 60 laadregelaar met 2000Wp panelen. Zodra de CityEl opgeladen is wordt de beschikbare zonnestroom overgeschakeld op een 10kWh accuset bestaande uit 8 accus (Trojan T105 6V/225Ah cellen) die voor de lokale verlichting en apparatuur tot 1000W zorgt.

Vraag is: wie heeft er nog meer een CityEl ?

Groet,

Paul
kockie
Site Admin
Contacteer:

Re: CityEl

Bericht door kockie »

Mooi man! Ik had hem ook wel willen hebben, maar had niet de financiële ruimte (er voor over). Mooi dat ie weer aan het rijden komt. Als ie rijdt willen we natuurlijk wel: :pp en filmpjes zien!
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower

Bericht door pelletpower »

Wauw, zou dit het ultieme vervoermiddel zijn voor een luilak als ik om de kinderen naar school te brengen?
kockie
Site Admin
Contacteer:

Bericht door kockie »

Dan moet je er denk ik eerste een aanhanger achter bouwen, of passen die er wel in?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower

Met een beetje stapelen kom je een heel eind!
prensel

Bericht door prensel »

Er schijnt een stoeltje voor achterin als optie te krijgen zijn, tenminste 'vroegah'. Of dat nu nog zo is weet ik niet.

Alstie weer rijd en het is wat beter weer kom een ik keer jouw kant op Joep, moet ik net kunnen redden op een acculading.

Morgen in onderhandeling over de accus met de leverancier, zit te twijfelen tussen lood/zuur, AGM of eventueel zelfs LiFePo maar die zijn nog steeds erg kostbaar.
pelletpower

Ik heb het open source ligfiets project nog even gechecked, maar daar is alles stil. Vanavond nog een boodschapje gedaan, maar 50 km/h is wel erg langzaam. Je begint je te vervelen en als heftige antifietser begin ik aan meetrappen te denken!

Als het zover is Paul,wil ik wel een proefritje maken.
Eco45

Bericht door Eco45 »

prensel schreef:Sinds vandaag ben ik de (gelukkige) eigenaar van een CityEl !
Dit (bekende gele) brom/ autootje was voorheen van Marco en al enige tijd niet meer op de weg.
Ik wil hem weer helemaal in perecte staat brengen en er deze zomer lekker mee gaan rijden.
Het opladen thuis zal voornamelijk via een zonnestroom installatie gaan door gebruik te maken van een Morningstar Tristar MPPT 60 laadregelaar met 2000Wp panelen. Zodra de CityEl opgeladen is wordt de beschikbare zonnestroom overgeschakeld op een 10kWh accuset bestaande uit 8 accus (Trojan T105 6V/225Ah cellen) die voor de lokale verlichting en apparatuur tot 1000W zorgt.

Vraag is: wie heeft er nog meer een CityEl ?

Groet,

Paul
Oef, heb even moeten googlen naar dit wagentje, maar ziet er wel heel leuk uit! Maar het is een vrij oud ding, is deze techniek nog verder ontwikkeld? En maken ze deze nog?
Wouter Gillis

Bericht door Wouter Gillis »

Oef, heb even moeten googlen naar dit wagentje, maar ziet er wel heel leuk uit! Maar het is een vrij oud ding, is deze techniek nog verder ontwikkeld? En maken ze deze nog?
kijk hier 'ns.

http://www.cityel.com/index.php/produkte
Plaats reactie