Rare eieren
Moderator: Moderators
-
Dutch John
Rare eieren
Hebben wij dat nou alleen? Dubbeldooiers zijn vrij normaal, maar driedubbeldooiers? Of een klein eitje (met schaal) in een groot ei? Vandaag een ei van 111 gram. Misschien wordt het tijd voor wat vers bloed in de ren....
Groet,
DJ
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Rare eieren
Hoi John,
Hoe oud zijn je kippen. Hoe zien de schalen er uit. Glad of gerimpeld? Proesten ze ook? Heb je uitval?
Hoe oud zijn je kippen. Hoe zien de schalen er uit. Glad of gerimpeld? Proesten ze ook? Heb je uitval?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
Dutch John
Deze eieren zijn waarschijnlijk van de nieuwe lichting, die nu ruim een half jaar is. Als jonge hennen gaan leggen heb je wel vaker vreemde maten. De schalen zijn glad. Zowel de kippen, als de eieren proesten niet. Uitval kennen we niet, ondanks dat ze niet geënt zijn en moeten vreten wat de pot schaft. De kleurvariatie van de eierschalen is bij onze bastaarden ook vrij breed: van rose tot zachtgroen.
Groet,
DJ
Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Als het van de nieuwe lichting is moet je gewoon even rustig afwachten. Ik zat aan IB te denken, maar als de schalen normaal zijn, zal daar geen sprake van zijn. Het zijn gewoon goed gevoede kippen 
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
- forbert
Hoe hebben jullie dat?
Hier zitten ze nog lekker in de winterstop.
De nieuweling
Hier zitten ze nog lekker in de winterstop.
De nieuweling
-
Dutch John
forbert,
Gewoon zorgen dat ze 14 uur per dag licht hebben. Dan leggen ze door.
Groet,
DJ
Gewoon zorgen dat ze 14 uur per dag licht hebben. Dan leggen ze door.
Groet,
DJ
-
David86
Een ei in een ei hebben ik nog nooit gezien, start probleempjes bij jonge hennen wel.
Misschien interessant om wat foto's te zien van deze bijzondere eieren ?
Groeten,
Misschien interessant om wat foto's te zien van deze bijzondere eieren ?
Groeten,
..
- forbert
DJ,
ja, kunstlicht, kunst!?
Dat had ik niet verwacht op 'n ecologieforum, hahaha.
Ik gun ze gewoon hun winterse rust, al wordt ik die 1000-jarige eieren wel wat zat.
Tijd voor verse.
Groets, Forbert
ja, kunstlicht, kunst!?
Ik gun ze gewoon hun winterse rust, al wordt ik die 1000-jarige eieren wel wat zat.
Tijd voor verse.
Groets, Forbert
-
account verwijderd
-
Dutch John
40 Wh = 0,9 cent brengt hier 10 eieren. Goed, kost wat, geen beste EROEI, maar anders is het voer verloren. Het alternatief is eieren in de winkel gaan kopen, die waarschijnlijk ook niet bij een waskaarslichtje gelegd zijn. 1.001 gerechten die om verse eieren vragen. Hoe bak jij een cake met ingemaakte eieren? Wij proberen hier wel praktisch te blijven denken.forbert schreef: ja, kunstlicht, kunst!?
Groet,
DJ
-
pelletpower
DJ, je zit in ieder geval stroomopwaarts van Dodewaard ook al is deze al jaren dicht.
- benthuis
- Moderator
Off-topic opmerkingen verwijderd.
benthuis mm
benthuis mm
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
-
Anne2
Dat is handig met Pasen.Dutch John schreef: De kleurvariatie van de eierschalen is bij onze bastaarden ook vrij breed: van rose tot zachtgroen.
Je kan eieren ook invriezen (dooier en eiwit apart), maar dit stond allemaal al in ander topic. Je kan ook de cake invriezen of inmaken.
De kippen leggen niet voor niets 's winters geen eieren. Als het jonge hennen zijn wel volgens mijn vader.
Ik zou ook voor de winterrust gaan. Je kan heel veel eten zonder eieren, ik gebruik ze nauwelijks.
- forbert
DJ, just pulling your leg, hoor.
Maar ik gun me Maransjes de rust, rust zelf ook graag.
2e generatie, gewoon onder ma kip uitgebroed, verleden jaar nieuwe haan, dus dit jaar weer broeden.
Groet, Forbert
Maar ik gun me Maransjes de rust, rust zelf ook graag.
2e generatie, gewoon onder ma kip uitgebroed, verleden jaar nieuwe haan, dus dit jaar weer broeden.
Groet, Forbert