TacoNova mengventiel wil niet hoger dan 50 - 55 graden..

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Ben86

Re: TacoNova mengventiel wil niet hoger dan 50 - 55 graden..

Bericht door Ben86 »

Morticcio schreef:
Ben86 schreef: Helemaal mee eens maar aangezien ik de pomp en temperatuur meters allemaal al had vond ik het zonde om voor 300+ euro een laadventiel te kopen .. Ook heb je o.a. bij de Laddomat geen instelbare temperatuur mogelijkheid wat wel zonde is..
De ESBE 143 heeft verschillende thermostaat opties (50ºC, 55ºC, 60ºC, 65ºC, 70ºC, 75ºC). Ze kunnen gemakkelijk worden veranderd met behulp van de bal kleppen.

Voor aanvullende functionaliteit die ik denk dat de extra kosten is de moeite waard.
Snap ik maar met de Heimeier mengklep en thermostaatknop kun je door een draai aan de knop precies zien welke temperatuur ideaal is. Met de Laddomat moet dan elke keer een element wisselen en aanschaffen (zonder dat je weet of het wel de goede temperatuur is).

Ik ben nu in totaal voor 150 euro klaar (pomp etc. had ik nog liggen) wat dus de aanschaf van een Laddomat (300+ euro) overbodig maakt!
bonkelaar

Re: TacoNova mengventiel wil niet hoger dan 50 - 55 graden..

Bericht door bonkelaar »

Ben86 schreef:Zojuist het Heimeier mengventiel en radiatorknop (60 - 90 graden) besteld :D

Nu moet het goed gaan werken!

DN 25?

Knop met afstandvoeler? (buisje aan een draadje)?

Denk ook aan drie thermometers, je zult mijn opstelling al wel gezien hebben denk ik?
Je ziet dan exact wat er gebeurt.

Afbeelding

Werkt bij mij al jaren moet bij jouw ook lukken. I en II is het opwarmcircuit, III geeft warm water af aan radiatoren of buffer.
Succes met installeren.

groet Jos.
Plaats reactie