Dit blijft een breinbreker eerste klas!
We zijn het er over eens, dat je VV unit hydraulisch actief aangesloten is.
Ik wil nog wat uitsluiten. Het gekke is dat als alles zit zo als het zit, je theoretisch deze klachten niet kunt hebben! De VV pomp werkt immers in dezelfde stromingsrichting als de ketelpomp. En daar gaan kranen niet van rammelen...
Maar de truc met de stekker leert dat het probleem stopt als de VV pomp niet draait…
Iets klopt er dus niet.
Na heeel lang turen viel me op deze foto iets op:

Je VV- verdeler is aangesloten op een gewone verdeler, rechts bovenin de foto.
Wat me opvalt, is dat de aanvoer naar de VV- unit op de onderste aansluiting van de gewone CV- verdeler zit, en de retour juist op de bovenste.
Dat zou naar normale logica een verklaring voor je probleem kunnen zijn, dat aanvoer en retour domweg verwisseld zijn.
Het is namelijk gebruikelijk dat de bovenste leiding de aanvoer is, en de retour de onderste.
Kun je zien waar of dat een van die bovenste aansluitingen van die gewone verdeler, onder of boven aan een radiator verbonden is?
Voor een nog betere test moet je: A. de VV- pomp uitzetten, en B. de ketel even een half uurtje afzetten, en daarna weer aan, met de kamerthermostaat op vragend. De VV- pomp tijdens test uitlaten!
Dan voelen welke verzamelleiding het eerst warm wordt. Dat liefst zo dicht mogelijk bij de aansluiting in de richting van de ketel.
Ik ben heel benieuwd!
Groet, Cp