Wie bouwt mee? (Batch) Rocket (177) uitvoeringen
Moderator: Moderators
-
ritsaert snijder
Re: Wie bouwt mee? Rocket (177) uitvoeringen
RSS
staat inderdaad zeker voor Ritsaert Snoodaard Snijder.
Is die prijs voor een complete schoorsteen van die lengte (met kap en toestanden?)? Anders is HGB trading concurerend, kost 75,- per meter. Is voor 125, 150 is een tientje duurder. Maar als het twee vuurkamers worden, worden die dan gelijktijdig stookbaar?
RSS
staat inderdaad zeker voor Ritsaert Snoodaard Snijder.
Is die prijs voor een complete schoorsteen van die lengte (met kap en toestanden?)? Anders is HGB trading concurerend, kost 75,- per meter. Is voor 125, 150 is een tientje duurder. Maar als het twee vuurkamers worden, worden die dan gelijktijdig stookbaar?
RSS
groet!
Ritsaert
Ritsaert
- peterberg
- Moderator
Kockie,kockie schreef:Een schoorsteen van 3.5 meter lengte (wordt daar aangegeven als 4.7 (boven maaiveld) kost ca 430 euro. Als iedereen een duit in het zakje doet is dat probleem alvast opgelost. Ik stop de eerste 100 euro alvast in het zakje!
Ga je er nu van uit dat er twee kachels gebouwd gaan worden? Benthuis heeft al 2,6 m dubbelwandig toegezegd, dat zou genoeg moeten zijn voor het fornuis dat een uitgang door de gevel krijgt.
Maar ik zet je natuurlijk met alle plezier op de lijst van donateurs.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
@Rits:
Kijk even naar de link die ik gepost heb in een van m'n vorige antwoorden. Volgens mij is ie compleet, incl t-stuk, muurdoorvoer en kap.
@Peter: Hoe heb je de muurdoorvoer en bochten in gedachten?
2 Bouwen komt er toch wel een keer van (denk ik), dus daar meteen maar materialen voor verzamelen?
Kijk even naar de link die ik gepost heb in een van m'n vorige antwoorden. Volgens mij is ie compleet, incl t-stuk, muurdoorvoer en kap.
@Peter: Hoe heb je de muurdoorvoer en bochten in gedachten?
2 Bouwen komt er toch wel een keer van (denk ik), dus daar meteen maar materialen voor verzamelen?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
-
Sandman79
Peter, we zijn al met een deel mensen, misschien is het stilletjesaan ook tijd om een datum te prikken? Aangezien ik van werk/opleiding verander staat mijn agenda nog grotendeels open, maar prefereer ik of een zondag of een dag in het vogelbroedseizoen, wanneer ik niet het bos in mag :p (April /Mei/Juni) Maar we zijn met zoveel mensen dat er toch altijd wel iemand buiten deb oot zal vallen, lijkt me het beste als het schikt voor de mensen wiens kennis/middelen essentieel zijn om deze workshop te kunnen laten plaatsvinden.
Een tweede is dat er misschien een vaag programma kan opgesteld worden. Sommige dingen moeten natuurlijk chronologisch gebeuren, andere dingen kunenn tgl, maar dat ik een idee kan vormen samen met de andere filmer wat wanneer in beeld gebracht kan worden, en dat Kockie eventueel ook aanduidt waar dat overal kan gebeuren, zodat de dingen die we digitaal willen hebben er tenminste volledig en min of meer ok in beeld gebracht kunnen worden.
Een tweede is dat er misschien een vaag programma kan opgesteld worden. Sommige dingen moeten natuurlijk chronologisch gebeuren, andere dingen kunenn tgl, maar dat ik een idee kan vormen samen met de andere filmer wat wanneer in beeld gebracht kan worden, en dat Kockie eventueel ook aanduidt waar dat overal kan gebeuren, zodat de dingen die we digitaal willen hebben er tenminste volledig en min of meer ok in beeld gebracht kunnen worden.
- peterberg
- Moderator
Rits,ritsaert snijder schreef:Maar als het twee vuurkamers worden, worden die dan gelijktijdig stookbaar?
Ik dacht meer in de richting van twee onafhankelijke systemen, die apart gestookt kunnen worden. Dat betekent natuurlijk twee schoorstenen.
@Kockie,
Voor zover ik kan zien: de muurdoorvoer kan gewoon een gat zijn, met een kale of toch maar liever een geisoleerde bocht aan de buitenkant. Maar je hebt gelijk, ook daar is geld voor nodig tenzij iemand zoiets nog heeft liggen.
@Sandman79,
Een datum kan ik niet prikken, dat hangt van Kockie af. Voor het moment denk ik dat het ergens in maart of april kan plaatsvinden. En de hele mikmak in een dag? Dat lijkt me een beetje ambitieus, zeker twee stuks tegelijk wordt een weekend, compleet met alle rimram van eten en slaap gelegenheid. Overigens zouden we ook om 7:00 uur kunnen beginnen, dan is er een kans dat het lukt binnen een hele lange dag. Alles is nog open.
Een programma heb ik al aan gedacht, maar ik heb nog lang niet iets klaar.
Algemeen:
De lijst is weer aangepast (in de komende minuten).
Laatst gewijzigd door peterberg op 31 dec 2012, 13:50, 2 keer totaal gewijzigd.
groeten, Peter
- 12much
Als het qua tijdsplanning al in de buurt van maart/april is, kunnen we een datumprikker rondsturen naar iedereen die zich heeft opgegeven. Daar kunnen elk moment nieuwe uitnodigingen aan toegevoegd worden. Als we elk weekend in die twee maanden inplannen, kan iedereen dat met voor elk weekend matchen en dan zie je gedurende het proces in 1 oogopslag welk weekend het meest geschikt is. Vanaf dat moment, zie je een dynamisch proces, van leden die hun beschikbaarheid conformeren aan de weekenden die het populairste zijn.
Cp schuiven we in onderhavig geval natuurlijk met ziekenhuisbed en al achterin de Volvo
Het voordeel is, dat hierdoor niet een stortvloed aan topic replys ontstaat van wie wel of niet wanneer kan op een topic waar al heel veel pagina's in zitten. Als we ons hier in kunnen vinden, wil ik dat wel op mij nemen en onderhouden (wat na het versturen van de uitnodigingen een makkie is:-) Bevalt het niet? Dan is met 1 druk op de virtuele knop, het event geannuleerd en wordt iedereen instantly op de hoogte gebracht van dit feit.
Om rond te snuffelen:
http://www.datumprikker.nl/dp/scripts/demo.asp
Cp schuiven we in onderhavig geval natuurlijk met ziekenhuisbed en al achterin de Volvo
Het voordeel is, dat hierdoor niet een stortvloed aan topic replys ontstaat van wie wel of niet wanneer kan op een topic waar al heel veel pagina's in zitten. Als we ons hier in kunnen vinden, wil ik dat wel op mij nemen en onderhouden (wat na het versturen van de uitnodigingen een makkie is:-) Bevalt het niet? Dan is met 1 druk op de virtuele knop, het event geannuleerd en wordt iedereen instantly op de hoogte gebracht van dit feit.
Om rond te snuffelen:
http://www.datumprikker.nl/dp/scripts/demo.asp
Never burn faster than your Wocket.
- peterberg
- Moderator
@12much,
Goed idee! Ik ben voor.
Goed idee! Ik ben voor.
groeten, Peter
-
migjes
oke de kerstdagen zijn achter de rug.
heb veel mensen gesproken en rond gezocht naar materialen.
er is een kans dat ik aan een partijtje chamotte kan komen. maat soort etc.. nog onbekend.
een flinke stapel betonstenen. 10x10. meer als ik in de auto kan vervoeren.
3x stoeptegel 40x60. misschien nog meer.
dat was het effen wat ik zo snel kan vinden. de zoek tocht gaat verder.
begreep ik goed dat er iets gesoldeerd moet worden.
no prob. (hard solderen is wel erg lang geleden. en zou ik ook eens moeten proberen of mijn apparatuur dat wel kan.)
alles in mijn huis is gesoldeerd, behalve de kruipruimte, veel eps vandaar dat ik dat daar niet aandurfde.
heb veel mensen gesproken en rond gezocht naar materialen.
er is een kans dat ik aan een partijtje chamotte kan komen. maat soort etc.. nog onbekend.
dat was het effen wat ik zo snel kan vinden. de zoek tocht gaat verder.
begreep ik goed dat er iets gesoldeerd moet worden.
no prob. (hard solderen is wel erg lang geleden. en zou ik ook eens moeten proberen of mijn apparatuur dat wel kan.)
alles in mijn huis is gesoldeerd, behalve de kruipruimte, veel eps vandaar dat ik dat daar niet aandurfde.
- frans
Ik hoop dan ook van harte dat er nog een paar filmers bij komen.Sandman79 schreef: Een tweede is dat er misschien een vaag programma kan opgesteld worden. Sommige dingen moeten natuurlijk chronologisch gebeuren, andere dingen kunenn tgl, maar dat ik een idee kan vormen samen met de andere filmer wat wanneer in beeld gebracht kan worden, en dat Kockie eventueel ook aanduidt waar dat overal kan gebeuren, zodat de dingen die we digitaal willen hebben er tenminste volledig en min of meer ok in beeld gebracht kunnen worden.
Het enige dat ik nodig heb zijn opnames.
Liefst zoveel mogelijk en rustig, ter plekke vertel ik wel hoe ik het zou doen.
De film maak ik achteraf, als er maar genoeg materiaal is om hem van te maken.
Weg laten is simpel, erbij maken lukt mij in ieder geval niet.
Afstoffen die video camera's, kachel bouwen filmen is leuker dan baby's
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
-
ritsaert snijder
@Kockie,
Zucht ...die Duitsers zijn goedkoper. Elke keer weer!
RS
Zucht ...die Duitsers zijn goedkoper. Elke keer weer!
RS
groet!
Ritsaert
Ritsaert
- peterberg
- Moderator
Die tegels van 40x60 cm zijn heel interessant, daar leg ik graag alvast een claim op. De chamotte is merkwaardig genoeg ruim vertegenwoordigd, maar ik wil toch graag de maten weten. De betonstenen blijven over als optie, Kockie heeft er al veel staan maar ik weet nog niet of die toereikend zijn want de ontwerpen moeten nog komen.migjes schreef:er is een kans dat ik aan een partijtje chamotte kan komen. maat soort etc.. nog onbekend.
Mogelijk wel, voor de warmte wisselaar van kachel2. Maar daar hebben we ook flink wat materiaal voor nodig wat nog niet aangeboden is. De leidingen in de schuur worden door Omweg opgefrist, dat hoeft niet tijdens de workshop.migjes schreef:begreep ik goed dat er iets gesoldeerd moet worden.
Ik werk de lijst bij met deze gegevens.
groeten, Peter
- kockie
- Site Admin
- Contacteer:
Als ik de lijst van materialen open, schiet ik iedere keer weer in de lach van het blokfluit stukje van Benthuis. Daar moeten in ieder geval de camera's allemaal bijstaan
Ik heb wel een camera met statief, alleen geen idee of ik dan tijd heb om op te nemen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
- benthuis
- Moderator
Mocht er meer 40x60 nodig zijn even een gil geven. Die kan ik makkelijk verzorgen meestal (nieuwe, type stoeptegel)peterberg schreef: Die tegels van 40x60 cm zijn heel interessant, daar leg ik graag alvast een claim op.
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
- peterberg
- Moderator
Als dat zo doorgaat moet je verschillende keren op en neer rijden om alles in Zeddam te krijgen. Maar prima, of we alles nodig gaan hebben weet ik nu uiteraard nog niet, ook dit zet ik op de lijst.benthuis schreef:Mocht er meer 40x60 nodig zijn even een gil geven. Die kan ik makkelijk verzorgen meestal (nieuwe, type stoeptegel)
groeten, Peter
- benthuis
- Moderator
mwoah, grote aanhanger dr achter....
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)