Vandaag weer lekker aan het knutselen geweest.
Ik betrap me zelf erop dat ik nog nooit zo'n hoogwaardige kachel heb gebouwd qua casting methode.
Volgende stap is denk ik de luchtbox bouwen.
De luchtbox is nog vrij lastig, deze heeft een drukregeling nodig, eigenlijk nu al m.b.v. een gasklep tussen de primaire en secundaire luchttoever.
Hoe dit precies moet t.a.v. de buitenluchtdruk, deze regeling vereist een schema, al heb ik wel een foto ervan.
Die gasklep regelt de verhouding primair t.o.v. secundair, de verhoudingen van primair en secundair zijn van te voren bepaalt door de cm2 inlaat opening,
maar er is nog een 2e regeling nodig. (een 3e regeling (3-traps) tertair is ook goed denkbaar / mogelijk, dit is nl. standaard bij straalmotoren)
De secunaire lucht is essentieel om luchtspoeling te krijgen wanneer je de turbo druk wilt verlagen, gelijk, constant wilt houden.
Eigenlijk een onderdeel van de vorige vraagstelling van DJ.
Ook belangrijk om te zien op de foto's is dat alle lassen uitwendig zijn. Lasfouten kunnen uitwendig worden gecorrigeerd indien nodig.
Een kostbare lering uit Kachel 2.0 (zie grenswetenschap.nl voor de film)
Offtopic :
Circus Rens moet alle leeuwen opruimen.
Staat met één regel in het nieuwe regeeraccoord.
De PVDA wil niet reageren en Rutte heeft weer de staart tussen zijn benen.
Ik vindt dat de ING zich hard moet maken voor deze zaak als grootste bank van de wereld, een leeuwdragend logo.
Schandelijk en beschamende regel in het regeer accoord voor Nederland.
We worden steeds meer een ontwikkelingsland met de dag, met de dag.
maar de strijdbaarheid, de leeuw, die staat niet in het regeer accoord, PVDA bedankt.
De PVDA heeft als leider een "green peace" activist, erger kan het niet.
Deze kale man is meerdere malen door de Militaire Politie opgepakt, en is nu minister?
GVD..... slechte stinkende zaak.
Cirkus Rens heeft de dieren voorop staan, goede verzorging etc, alles volgens de regels..... en meer dan dat....
Hoe haal je het in je botte hoofd om dit te doen in een regeer accoord d.m.v. één regel?
Hetzelfde geld voor de oltimer regel.
Tjonge tjonge tjonge.
Hoe dom zijn ze in Den Haag?
2% btw erbij, 2% minder uitgegeven?
Hoe dom, hoe dom, zijn ze?
Hebben ze echt geen verstand?
En ik bouw ondertussen verder aan de toekomst, hetgeen nederland als kennisecomomie sterker moet maken.
Maar voor wie doe ik dat?
Niet voor één regel.
Laat de leeuw terugkomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.