Luc,
Hier staat ook nog eea:
http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... 86&p=32536
het vergister-kookboek heb ik vroeger al eens gelezen/doorbladerd
Qua belasting ben je iets te ver gegaan, maar met alleen mest kan dat nog wel goed gaan. 80 kuub zat er in de zak. 12 ton mest bijgepompt. Belasting is in kg organische droge stof per m³ inhoud vergister per dag (kg ods/m³/dag)
ondertussen op vraag van de contructeur nog eens een (tweede) vracht van 12000 liter koeienmest ingevoerd. Ik hoop dat hun gelijk hebben
12.000kg * 8%ds * 80% ods = 768kg | 768/80m³ = 9,6 kg ods/m³/dag. Dit is te hoog. Doe je dit nog eens, dan wordt het een mestzak, geen vergister. Blijf onder de 3 voorlopig.
Pas ook op met lucht in de zak, eerst volledig inert maken, danwel met stikstof of met biogas zelf, waarbij je net zolang afblaast tot je onder de LEL zit. Ook voor je verbrandigstoetsel een vlamterugslag beveiliging zetten; Engels: Flame arrester.
Anders wordt het melkboerBOEM.
zoals ik het hoor wordt het de bedoeling om zoveel mogelijk de motor te laten draaien, hij valt wel weer stil omdat gas op is en hij aan lucht komt, totdat we volop gas hebben
40graden Celcius is redelijk hoog, het moet tussen de 25-35 ook goed willen en dit scheelt veel energie. Waar precies is lastig te zeggen.
volgens hen zou 38 à 42 ° een goede vork zijn om in te werken
Tim schreef:Succes,
Tim
vandaag (vééél) geprobeerd om de motor op te starten, maar er blijkt nog een technisch mankement met de oliekoelleidingen, dat komen ze morgen eens bekijken. Motor legt zichzelf na 12 sec stil in Error