hallo
ik heb het idee om een cv kachel aan te schaffen. nu zit het bij mij iets anders dan normaal. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wat ik hier allemaal bij nodig heb om het werkend en veilig te krijgen.
ik heb twee jaar terug een huis gekocht, helemaal verbouwd, beneden ben ik zelf gaan wonen en boven heb ik twee studio,s van gemaakt die ik verhuur.
een nieuwe Daalderop cv ketel geïnstalleerd met drie elektrische honeywell kleppen. drie slimme thermostaten opgehangen http://www.icy.nl
nu heb ik de volgende vragen :
hoe ik een cv kachel op de cv kan aansluiten. zodat het volledig automatisch werkt.
kan er ook een buffervat met warmtewisselaar voor tapwater tussen.
wat voor kachel kan ik het beste nemen (capaciteit)
het huis is een helft van een dubbel
gebouwd in 1910
zit wel overal (oud) dubbelglas in
de benedenruimte is 70 m2 de twee studio,s boven ieder 35 m2
nachts en overdag brandt de kachel minimaal en savonds als ik thuis ben stook ik m weer goed op,
alvast hartelijk dank voor alle tips.
ik wil het graag duidelijker proberen uit te leggen als het nog niet duidelijk is
gr peter
Cv-kachel aansluiten met 3 elektrische Honeywell kleppen...
Moderator: Moderators
-
peterede
Cv-kachel aansluiten met 3 elektrische Honeywell kleppen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 12 dec 2012, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titelfix, Cp mm
Reden: Titelfix, Cp mm
- Chicken Power
Re: cv kachel aansluiten met drie elektrise honneywell kle
Peter,
Leg eerst eens uit hoe je staat t.o.v. de ecologie in deze.
Of is je vraag zuiver en alleen het installatieprobleem?
En mogelijk bedoel je het aansluiten van een cv-houtkachel? Zoals je het nu schrijft, lijkt het om een moederhaard te gaan...
Op al je vragen is er zeker antwoord binnen deze site.
Alhoewel ik meen redelijk aardig in de gaten te hebben wat hier speelt, is je verhaal net zo wazig als de foto's en wordt het daarom niet opgepikt.
Het wordt zeer gewaardeerd als je naar jouw kunnen zo goed mogelijk interpunctie toepast. Je hebt toch wel eens les gehad wanneer je een hoofdletter dient te gebruiken? De komma zie ik een paar keer langskomen, maar het vraagteken is ook onbekend?
Ook is het wel handig om te vermelden hoe en volgens welk protocol de CV- ketel nu aangestuurt wordt, het lijkt me dat de zoneventielen alleen open/dicht gestuurt worden door de ICY- thermostaten in aan/uit- protocol.
Groet, Cp
Leg eerst eens uit hoe je staat t.o.v. de ecologie in deze.
Of is je vraag zuiver en alleen het installatieprobleem?
En mogelijk bedoel je het aansluiten van een cv-houtkachel? Zoals je het nu schrijft, lijkt het om een moederhaard te gaan...
Op al je vragen is er zeker antwoord binnen deze site.
Alhoewel ik meen redelijk aardig in de gaten te hebben wat hier speelt, is je verhaal net zo wazig als de foto's en wordt het daarom niet opgepikt.
Het wordt zeer gewaardeerd als je naar jouw kunnen zo goed mogelijk interpunctie toepast. Je hebt toch wel eens les gehad wanneer je een hoofdletter dient te gebruiken? De komma zie ik een paar keer langskomen, maar het vraagteken is ook onbekend?
Ook is het wel handig om te vermelden hoe en volgens welk protocol de CV- ketel nu aangestuurt wordt, het lijkt me dat de zoneventielen alleen open/dicht gestuurt worden door de ICY- thermostaten in aan/uit- protocol.
Groet, Cp
Verwijderd.
- Chicken Power
Peter,
Ik zie dat je on- line bent, hoe staat het ermee?
Groet, Cp
Groet, Cp
Verwijderd.
-
peterede
Chicken Power schreef:Peter,
Groet, Cp
hallo
Na veel lezen ben ik erachter gekomen dat je hier niet maarzo een vraag kan stellen. en dan een antwoord verwachten. ( wat ook niet erg is)
Dus ben veel aan het lezen en er proberen achter te komen waar alles voor staat.
Ben er inmiddels al wel achter dat ik een drukloos systeem wil.
en dat thermosifon klinkt interessant, alleen ben er nog niet achter hoe dat gaat werken als de buffers onder de kachel staan.
Maar blijf druk lezen en als ik het een beetje heb uitgedokterd ga ik voor een herkansing hier
gr peter
-
Johndc
Prachtige gedachtengang! Je komt er met wat hulp van de kerels hier er wel uit. Blijven lezen zou ik zeggen, heb dat ook gedaan en doe het nog. Verslavend eigenlijk