Muurvocht tegen gaan met apparaatje?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
benthuis
Moderator

Muurvocht tegen gaan met apparaatje?

Bericht door benthuis »

Beste mensen,

Ik heb vandaag met verbazing geluisterd naar de uitleg van een installateur van het volgende concept:
http://www.muurvochtverwijdering.nl

Het gaat om een apparaat dat in het stopcontact wordt gestoken en een 3mw radiosignaaltje (ergens paar honderderd Mhz)
rondstuurd dat de cappilaire werking in de muur tegen gaat. Men praat over een Teslagolf en electrophysische muurontvochtiging.

Dit apparaat is centraal geplaatst in de oude verbouwde boerderij waar ik werk.
Het zou compleet het vochtprobleem in de muren oplossen (oa. binnenmuren die schoorsteen raken bladderen af)

Mijn gevoel zegt dat dit een heel eenvoudige oplossing is voor een complex probleem.
Maar het klinkt te mooi om waar te zijn.

Misschien is iemand hier bekend met dit procedee? En als het daadwerkelijk werkt misschien voor sommige panden een fantastische oplossing...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Johndc

Re: Muurvocht tegen gaan met apparaatje?

Bericht door Johndc »

Nog enkele dagen en de wereld zou vergaan. :mrgreen:
deleted

Bericht door deleted »

Het kan nog eenvoudiger.

Ik doe aan handoplegging.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat !

G
Chicken Power

Bericht door Chicken Power »

Verwijderd.
frans

Bericht door frans »

gouden tips voor veilig handelen (bron MP :fff )
2 Laat uw gezonde verstand spreken: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Kofi

Bericht door Kofi »

Als je een 3 MW (Mega Watt) radiozender in je kamer zet lijkt het me logisch dat je geen vocht problemen meer hebt.
benthuis
Moderator

Bericht door benthuis »

@kofi: idd, MW zou op zn minst traag zaad opleveren... (ik bedoel hier dus mW ipv mw)

Uit de link van CP kan ik opmaken dat ook TNO dit naar het land van de fabelen verwijst.
(maar misschien zie ik dit te graag gebeuren...)

Zal nog eens kritisch aan mn werkgever vragen hoeveel de huur van het pand is verhoogd afgelopen jaar...
Proces wordt uitgevoerd in opdracht van een groot lokaal bouwbedrijf, zouden ze daar zo graag broodje aap eten?

Ik spit verder!
deleted

Bericht door deleted »

Nou, de handoplegging valt duidelijk niet in de smaak.

Maar zeg aan je baas dat ik ook nog een wichelroede in het assortiment heb en eventuele wateraders onder de fundamenten kan ombuigen met magische stenen !
En vooral snel zijn, want ze zijn in eindejaarspromotie. Deze week: Twee halen, drie betalen !

Heb je geen fotot van de vochtplekken aan de schoorsteen ?
Naar mijn ervaring komt het vocht bij/rond een schoorsteen van lekken bovenaf of van een te goede kachel op een te slechte schoorsteen ... Het roet in het water maakt ze nog zichtbaarder dan op andere plaatsen.
Maar opstijgend vocht is het zelden. (om niet te zeggen nooit).

Dus niet alleen de remedie is onzin, ook de diagnose was wellicht al verkeerd.

G
benthuis
Moderator

Bericht door benthuis »

Hihi, heb me juist een breuk gelachen om de handoplegging. Spijker op de kop denk ik...

Laten de opdrachtgevers van het bouwbedrijf nu weer mensen zijn die boven aan de de graaihierachie staan. Dus wat dat betreft maakt het me niks uit. Maar... ik ben wel verbijsterd over het feit dat zo'n kolder zich zo verkoopt! Zal eens navragen of er interesse is voor je grandioze "2 halen, 3 betalen" actie. Moet met deze voorgeschiedenis kans van slagen hebben.

Je hoeft idd geen bouwkundige te zijn om te vermoeden dat vochtplekken op de 300 jaar! oude schoorsteen iets anders zijn dan optrekkend vocht...

De manier waarop deze mooie boerderij is klaargestoomd voor de 21ste eeuw is verder ook in lijn: bedsteden weggetimmert, mooie kamer verstopt achter 2 lagen gips. Paar radiatoren aan de muur, dikke vette combi gas ketel erin (die ook voor 12 clienten warm water moet leveren, waardoor het vanaf 18.00 uur tot 22.00 stervens koud is) en klaar is klara. Allemaal gebouwd om over 6 jaar vervangen te worden.
Financieel rendeert het vast, want de huur zal er niet om liegen.
Kortom, prachtig showobject, maar gemiste kans op gebied van duurzaamheid en respect voor oude gebouwen.
Plaats reactie