cjm schreef:Ipv -het voor mij decadente gezeur over het fokken van nertsen- zie ik liever een discussie ontstaan over de voor mij walgelijke situatie van dieren in huis nemen.
Ik wil het dan liever houden bij het houden van dieren in hokken/schuren/loodsen/stallen.
Pleit dat het mindere erge vrij?
Die houding daagt uit de mensen die dieren in huis hebben en een grote mond hebben over bio en industrie.
Voor mij is het meer de verwording van de mens.
Want alleen discussie kan iets oplossen tot een nieuwe houding en vooral de prijs te betalen.
We komen aardig overeen, zolang je het hebt over al die visjes die in hun kommetjes dobberen, konijntjes in hun verplaatsbare of stapelbare hokjes, katten en honden in hun stalhokken bij fokkers (en daarna bij mensen thuis omdat die er dan aan meedoen, in stand houden en zelfs uitbreiden), reptielen in hun glazen bakken....etc. Voor de rest...onzin.
Ik heb er ook niet om gevraagd om op deze aardkloot te zitten en dan...hoezo vrij???
"Grote mond over bio en industrie"...? Snap ik niet zo. Daarom gebruik ik het woord bio ook nooit, geeft alleen maar verwarring. Of het is biologisch of bio-industrie, dan weet je tenminste waar je het over hebt.
Uiteraard is het de verwording van de mens maar dat neemt niet weg dat je maar de bio-industrie kunt bagatelliseren omdat je huisdieren ook erg vind. Als je het hiermee eens bent is de bio-industrie dus net zo verwerpelijk.
De prijs betalen betekent voor mij het verbieden van dieren in hokken/schuren/loodsen en stallen welk dier ook en door wie ook. En ja, dus ook huisdieren die hieronder vallen.